Р уският инженерен гений няма граници. Мине се не мине, Денис Мантуров посети някой завод или институт, и хвърли „бомбата”. Целта на вицепремиера е да повдигне морала, като увери руснаците, че могат да победят всички, дори когато става въпрос за автомобили.
Миналият месец ни се изясни, че руски инженери са направили най-модерните батерии за градския електротранспорт! Преди това Мантуров с гордост обяви: „Роботизацията в АвтоВАЗ е на нивото на японските заводи”. На фона на тези „новини”, тази издиша откъм гръмко заглавие, но все пак се трябва да разкажем за поредното достижение на руската инженерна мисъл в света на автомобилостроенето. Тя идва след посещение на Мантуров в НАМИ, където му бяха показани няколко нови разработки.
Една от тях е електромеханична трансмисия, създадена специално за хибридни и електрически автомобили. По характеристики тя „не отстъпва на чуждите аналози”, се казва в Telegram канала на Минпромторг. За характеристики няма да говорим, никой не го прави, важното е да се хвърли определението, другото ще го мислят после. На какви автомобили ще ме монтира тази руска разработка, това също не е ясно, а и може би не е важно.
А мислехме Китай за първенец: Русия направи най-добрите батерии в света
Няма прошка: „Роботизацията в АвтоВАЗ е на нивото на японските заводи”
Но демонстрациите не свършват дотук. На Мантуров е показан и обновен опитен образец на водородния NAMI Hydrogen. Първият прототип, изграден на базата на седана Aurus Senat, бе показан през 2021 г.
Руските колеги казват, че по-късните тестови образци били способни да изминат 600 км с едно зареждане, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнемало 4 секунди, което е с 2 секунди по-бързо от конвенционалния Aurus с хибридно задвижване. Но какво се е променило в последния хибрид, това оставяме на гадателите.
Закъсаха го: AvtoVAZ търси затворници да правят колите
Руският начин: кражба на патенти на „неприятелски страни”
Накрая вицепремиерът е инспектирал проби на части Made in Russia, които трябва да формират основата на руската промишленост за производство на авточасти. Тези разработки вече се прехвърляли към местни заводи, които да разгърнат производството им.
Миналата година Путин постави основна задача пред руската автомобилна промишленост: да започне да произвежда собствени авточасти.
Още интересни новини от автомобилния свят четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!