А втомобилните производители харчат колосални суми всяка година, опитвайки се да привлекат купувачи. Това предполага мисленето, че, след като клиентът бъде спечелен, ще е много лесно да бъде задържан във „вярата” на марката. Но това не е случаят.
Или вече не, защото доскоро луксозните автомобилни производители бяха изградили вярност към марката, която им даваше свободата да търсят нови клиенти, а старите да останат верни до гроб. Но клиентските предпочитания се променят толкова бързо, за този лукс вече е загубен и всеки трябва да полага неимоверни усилия да запази клиентите за себе си.
Ново проучване на S&P Global Mobility казва, че повечето луксозни марки вече не могат да разчитат на лоялността на клиентите си. Изданието Visual Capitalist задълбава повече по темата.
Корейската офанзива изведе нов лидер в класация за надеждност
Лоялността се измерва като процент от клиентите, които се връщат към същата марка при покупката на следващия автомобил. Тук трябва да отбележим, че проучването (януари 2022 до април 2022 г.) е съсредоточено върху американския пазар, но то дава ясна представа за промяната на клиентските нагласи. За по-задълбочен анализ са включени и данните от J.D. Power 2022 Initial Quality Study. Тук оценките се дават на база на броя проблеми на 100 автомобила през първите 90 дни след закупуване на колата.
Най-голям спад на лоялността на клиентите отбелязва Land Rover (-9,2%), но тук трябва да се отбележи, че този резултат е изкривен, тъй като петото поколение Range Rover излезе в края на проучването, така че това има сериозно влияние.
Повече подробности четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!