П ренасяйки наследството на Lotus Carlton от 1990 г. в електрическата ера, Emeya идва 18 месеца след премиерата на първия SUV, Eletre, като част от ново семейство електрически автомобили, проектирани и произведени в Ухан, Китай. Тази машина има за цел да конкурира Porsche Taycan и Tesla Model S като динамика и технология.
Emeya е базирана на новата платформа Electric Premium Architecture на Lotus. Тя може да се използва за автомобили от различни сегменти, на която да се монтират батерии с различни размери, различен брой електромотори, конфигурация на компоненти и интелигентни задвижващи технологии.
Макар този модел да е коренно различен от спортните автомобили, които Lotus все още прави в Норфолк, невероятната динамика си остава основен приоритет за тези електромобили от новата ера. Най-бързата версия на Emeya с два електромотора генерира 918 к.с. и 987 Нм въртящ момент. Това е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 2,8 секунди, с което моделът отговаря на предизвикателството на Taycan Turbo S, т.е. Emeya е един от най-бързите 4-врати гранд турери на пазара.
Енергия се черпи от батерия с капацитет 102 kWh, но без към момента да се казва какъв пробег ще осигури тя. Lotus казва само, че е „подобен” на пробега на Eletre, което значи 600 км за базовото ниво и 490 км за версията R.
Тя може да се зарежда на DC станция с мощност до 350 kW, която значи, че тя може да зареди достатъчно ток за 150 км за само 5 минути. Референтната стойност от 10 до 80% заряд се пълни за 15 минути.
Всичко за новия Lotus Emeya четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!