Б ъдещето на автомобила е електрическо. Това твърдение вече малцина биха се опитали да оспорят, но това бъдеще все още изглежда доста далечно за България. Ние тепърва ще слагаме еко стикери на колите си, а самите те предизвикаха силни брожения. Да не говорим, че няма нормативна база, която да подпомогне по-бързото навлизане на електрическата мобилност и у нас. Надеждите в това отношение са насочени към новото правителство. Остава да видим дали то ще предприеме нужните мерки и данъчни промени, за да приближи електрическия автомобил повече към България.
Но дори и в толкова неблагоприятна среда, има компании в България, които мислят прогресивно. Такъв пример е нова логистичка компания, която прави контакт с родния представител на Volkswagen у нас, за да закупи лекотоварния Crafter, можещ да превозва до един тон товар. Но най-интересното е, че за превоза на този товар се залага не на дизелов, а на електрическия Crafter, който струва двойно повече (130 000 лв. с ДДС) от аналогичен по мощност дизелов дериват. Още по-интересното е, че след доставката на първите осем броя e-Crafter, компанията е поръчала на Volkswagen още 20 броя от електрическия ван. Тези автомобили ще „въртят” предимно в София, като няма да отделят никакви вредни емисии във въздуха.
Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7
Както може да се очаква за толкова голям лекотоварен автомобил, батерията му трябва да е със сериозен капацитет. Но не, точно обратното. За захранване на електромотора с мощност 136 к.с. и 290 Нм се използва литиево-йонна батерия с капацитет 35,8 kWh. Тя е вградена в пода, като по този начин пълният товарен обем от 10,7 куб. м е непокътнат.
В градска среда и товар 1 тон батерията осигурява пробег от около 160 км. На пръв поглед това изглежда малко, но „домашното” е написано предварително. e-Crafter е направен след анализ на 210 000 шофьорски профила от над 1500 клиенти. Той показва, че повечето водачи изминават между 70 и 100 км дневно с множество спирания между тях.
Малката батерия означава, че времето за зареждането й е много бързо. На CCS зарядна станция с 40 kW (DC) батерията се „пълни” на 80% за 45 минути. От стенна зарядна станция (AC) зареждането трае около 5,20 ч. Интересното е, че "Порше Холдинг" има собствено решение за зареждане, което се нарича Moon. Компанията предлага пълна гама от зарядни станции.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Toyota шокира света: показа 15 електрически концепции
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!