Любов от пръв поглед с Volkswagen? Възможно е. Казва се Arteon (тест драйв)
Източник: #preso_petrov

И ма поне десетина прилагателни, които мога да използвам за описание на всеки модел на Volkswagen, но никога досега в този набор от изразни средства не е присъствала думата „красив”. Дори сега, когато ще използвам тази дума за пръв път, все още не мога да повярвам, че Volkswagen са направили автомобил, който просто приковава погледите върху себе си.

Да, Arteon определено е най-добре изглеждащият модел на компанията, в който съм се качвал. Обзалагам се, че в цвят „Куркума” щеше да е още по-поразяващ, но с пакет R-Line и тези поразителни джанти също оставам повече от доволен от външния вид на Arteon. Не бих се притеснил да заявя, че Arteon е магнит за окото. Последното е контестация, която не съм вярвал, че ще направя, но е факт.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА СЪС СНИМКИ НА VW ARTEON

Arteon не е, казва Volkswagen, заместник на Passat CC, а нов модел, чиято цел е да издигне марката до нови висоти. VW описва Arteon като „авангарден гран туризмо”, което може да не е много точно определение като визия, но като усещане е точно такъв.

Не мога да споря с Volkswagen, защото, за разлика от СС, новият Arteon се цели към премиум конкуренти от калибъра на Audi и BMW. Говоря конкретно за A5 Sportback и 4 Series Gran Coupe, с което „народната марка” влиза в сегмент, предназначен предимно за избрани, но не и за масите.

Източник: #preso_petrov

Сигурно е едно, на габарити не им отстъпва, дори ги превъзхожда. Дължинaтa нa мoдeлa e 4862 мм, шиpoчинaтa - 1871 мм, a мeждyocиeтo e cъщoтo ĸaтo пpи Superb - 2841 мм. Тези размери не само подсилват присъствието му, но гарантират и голямо вътрешно пространство, като това изпъква особено силно отзад. А за визуалното впечатление вече направих констатацията си, защото досега не съм виждал нещо толкова екстравагантно оформено с емблемата на VW. Това е било умишлено търсено, защото той трябва да се бори с утвърдени и желани конкуренти. Големият въпрос е: ще има ли успех? Опитът с Phaeton преди години даде отрицателен отговор, но сега Arteon има нужното, за да влезе в полезрението на платежоспособните.

Източник: #preso_petrov

В допълнение на изразителния си силует, Arteon представи новия облик на марката Volkswagen, със силен хоризонтален акцент, която следват всички нови модели на марката. Радиаторната решетка се изтегля в триизмерни предни фарове, а LED светлинните елементи допълнително подчертават смелия облик на предницата. В зависимост от нивото на оборудване, което избере клиентът, предната „маска” на Arteon е в две разновидности – спортна и елегантна.

Източник: #preso_petrov

Освен с доста дързък дизайн, новият седан впечатлява също със сериозна доза практичност и стил. Стъклата на вратите са решени без рамки, в типичния изискан стил на гранд турер моделите, но същевременно вратите са окачени и се отварят така, че дават оптимален достъп до голямото купе.

Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)

Dacia Duster продължава да изненадва (тест драйв)

Opel Grandland X: Французите го могат по-добре (тест драйв)

Естественият подбор тласка Skoda Karoq напред (тест драйв)

Не по-малко впечатляващ е Arteon и в интериора. Ергономията е прилагателно, което винаги съм използвал, когато съм говорел за интериора на Volkswagen. Седалките са супер (кожено-велурена комбинация), а масажната функция за шофьорската позиция помага на дълъг път.

Първият поглед веднага се спира на големия 9,2-инчов екран (топ изпълнение), от който се управлява навигацията. За силата на звука, смяната на предавателите и разхождане в менюто е достатъчно само лек допир с пръстите на ръката. Зад волана е разположен познатият 12,3-инчовият дисплей Active Info, който първо бе въведен от Audi TT, а във Volkswagen – от Passat. Атрактивен е първото определение, на втори прочит мога да добавя модерен, но най-вече информативен и удобен, особено при включване на навигацията, която следиш между оборотомера и скоростомера.

Източник: #preso_petrov

Странното е, че колкото и да си прилича с интериора на Passat, толкова усещането е по-различно. Алуминиевият детайл през цялата широчина на арматурното табло автоматично подобрява атмосферата. Сред детайлите, които много ми допадат, е камерата за обратно виждане, която е монтирана зад задната емблема на VW. Самата тя се накрая на 45 градуса, когато включите на задна предавка. По този начин тя не се замърсява и е скрита, когато не се използва.

Тук Arteon има всичко необходимо, което клиентите обикновено очакват от BMW, Mercedes и Audi. OK, няма да получат толкова вълнуващи моменти зад волана, колкото биха открили в BMW например, но висококачествената и богата кабина е супер изработена и изпълнена с висококачествени материали. Подобно на конкурентите си, чийто силует е изваян като на типичните купе-модели, и тук има проблем с пространството за главите на пътуващите отзад, но пък в областта на краката пространството е в изобилие. Проблемът е, че този лукс получавам на допълнителна цена от малко над 22 000 лв. в екстри, с което цената на модела скача над 100 бона.

Източник: #preso_petrov

B ocнoвaтa нa aвтoмoбилa cтoи познатата плaтфopмa МQВ, a моторната гaмa e cъщaтa ĸaтo нa ceдaнa Раѕѕаt. B нeя oтĸpивaмe нoв 1,5 ТЅІ c мoщнocт 150 ĸ.c., a cлeд нeгo идвa двyлитpoв бeнзинoв двигaтeл cъc 190 и 280 ĸ.c. Дизеловите двигатели са с обем 2,0 литра във версии със 150, 190 и 240 ĸoнcĸи cили. Бaзoвaтa вepcия нa мoдeлa e oбopyдвaнa c шecтcтeпeннa мexaничнa пpeдaвaтeлнa ĸyтия, a ĸaтo aлтepнaтивнa нa paзпoлoжeниe имa ceдeмcтeпeннa poбoтизиpaнa DЅG тpaнcмиcия. Зaдвижвaнe нa чeтиpитe ĸoлeлa се предлага за пo-мoщнитe двигaтeли.

А моят е именно такъв: 240 дизелови „коня“ с DSG. Впечатляващите 500 Нм си казват думата при изпреварване и излизане от завой, но истината е, че силата му не е в завоите. До с. Лещен завоите изобилстват, но Arteon просто не е автомобил, който да мяташ в завоите. Предлага режими Normal, Comfort и Sport, но разликата в настройките на окачването са трудно забележими. В Sport обаче звукът на двигателя рязко се променя и става гърлен, леко странен за дизелов двигател.

Източник: #preso_petrov

Широката следа добавя стабилност, 4Motion дава нужното спокойствие на снега и дъжда, който ме съпътстваше, сцеплението е отлично и управлението прецизно, но му липсва онова, което наричаме обратна връзка. Най-добре Arteon се чувства в отмятането на километри на дълъг път. При тегло от над 1800 кг, 240 к.с. и автоматик, среден разход от 7,5 л/100 км ме устройва идеално.

Известно е, че хората с възможности си падат по т. нар. BAM (BMW, Audi и Mercedes), но Arteon предлага достатъчно играчки, джаджи и оборудване, за да привлече този апетитен процент от купувачите, които да тестват нещо „народно”. Надявам се, че няма да сподели съдбата на Phaeton, който преди години имаше същите амбиции в най-горния клас, но си остана само с тях.

Технически характеристики:

Volkswagen Arteon 2.0 TDI 4MOTION DSG

Размери

Дължина, мм: 4862

Широчина, мм: 1871

Височина, мм: 1450

Междуосие, мм: 2837

Тегло, кг: 1828

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 240 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 245

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,5

Среден разход, л/100 км: 5,9

Вредни емисии СО2, г/км: 152

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 650

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 108 868

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Суетният миньор Теодор-Чикагото влиза в &bdquo;Игри на волята&ldquo; 7</p>

„Игри на волята“ 7: Именити спортисти и суетният миньор Теодор-Чикагото ще се борят за оцеляване

Любопитно Преди 1 час

Водещите Ралица Паскалева и Павел Николов ще посрещнат четири племена на Арената

<p>Психолог: Тези хлапета не разбират, че посягането на полицай е табу</p>

Психолог: Тези хлапета не разбират, че посягането на полицай е табу

България Преди 1 час

„Аз съм работил в най-бандитските години на прехода. Помня сериозни и познавам сериозни мъже бандити. Не си спомням някой някога да му е минавало през ума да нападне директор на Областна дирекция на МВР“, казва психологът Росен Йорданов

Принцесата на Уелс Катерин отново е в отбора на брюнетките

Принцеса Кейт отново е в отбора на брюнетките

Любопитно Преди 2 часа

Принцесата на Уелс беше с нова драматична руса прическа само преди няколко дни

<p>Отвличания от извънземни или фалшиви спомени: Къде е истината?</p>

Отвличане от извънземни или трик на ума: Едно земно обяснение на близките срещи

Любопитно Преди 4 часа

Фолклористи откриват множество теми в разказите за отвличания, които присъстват в човешките истории от векове

АЕЦ "Запорожие"

Удар по АЕЦ „Запорожие“, Русия обвинява Украйна

Свят Преди 4 часа

Ударът е станал на 300 метра от реакторен блок

<p>Започва засичането на средна скорост от днес</p>

Започва засичането на средна скорост от днес

България Преди 5 часа

Броят на сертифицираните отсечки достигна 22 на 5 септември. Вижте кои са те

<p>Лято през септември &ndash; до 33 градуса в неделя</p>

Лято през септември – до 33 градуса в неделя

България Преди 5 часа

Вижте прогнозата за времето за следващите няколко дни

Паметникът на Георги Марков в София

7 септември: Цената на свободата – покушението над Георги Марков

Любопитно Преди 5 часа

Вижте какво се е случило на този ден в историята

<p>Ясна е причината за катастрофата на фуникуляра в Лисабон</p>

Скъсан кабел причинил катастрофата на фуникуляра в Лисабон

Свят Преди 13 часа

Шестнадесет души загинаха, а около 20 бяха ранени, когато единият от вагоните дерайлира в сряда вечерта

Кои са големите победители на филмовия фестивал във Венеция

Кои са големите победители на филмовия фестивал във Венеция

Любопитно Преди 13 часа

Джим Джармуш спечели престижната награда „Златен лъв“ със своята нежна комедия за семейството и остаряването „Баща, майка, сестра, брат“

Нови протести в Сърбия след полицейско насилие в Нови Сад

Нови протести в Сърбия след полицейско насилие в Нови Сад

Свят Преди 14 часа

Тази вечер в цяла Сърбия бяха обявени нови протести в отговор на полицейското насилие снощи на протестите в Нови Сад

Неразказаната история на Хераклея Синтика: Град, съсипан от катаклизми

Неразказаната история на Хераклея Синтика: Град, съсипан от катаклизми

Любопитно Преди 14 часа

Въпреки години са останали незаличените следи от ужаса на разрушенията, предизвикани от унищожително земетресение

Тържествена заря-проверка в Пловдив за 140-годишнината от Съединението на България

Тържествена заря-проверка в Пловдив за 140-годишнината от Съединението на България

България Преди 15 часа

В 20:30 часа на площад „Съединение“ в града пред едноименния паметник започва тържествена заря-проверка

Трагедия в Царево: Чех загина на място след удар със скутер

Трагедия в Царево: Чех загина на място след удар със скутер

България Преди 15 часа

Мотоциклетистът е починал на място

<p>Неловкият момент между Марк Зукърбърг и Доналд Тръмп</p>

„Не бях подготвен“ - неловкият момент между Марк Зукърбърг и Доналд Тръмп

Любопитно Преди 15 часа

Главният изпълнителен директор на Meta призна, че не е подготвен за въпрос от президента на събитие в Белия дом

„И какво от това?“: Чарли Шийн признава, че е имал сексуални преживявания с мъже

„И какво от това?“: Чарли Шийн признава, че е имал сексуални преживявания с мъже

Любопитно Преди 16 часа

Шийн описва колко освобождаващо е било да проговори за темата след толкова години мълчание