"Хюндай" представи за първи път пред публика най-новия си концептуален модел - "Кърб" (Curb), на автомобилното изложение в Детройт.
Това е компактен UAV (Urban Activity Vehicle), предназначен за следващото поколение клиенти на корейския автомобилостроител.
Той ще е и платформа за изпитание на бъдещите "Blue Link" технологии на марката.
Голямото предно стъкло на "Кърб" плавно се слива с капака и в същото време се изтегля настрани, покривайки А-колоните, за да обгърне горната част на купето и да се превърне в стилизирано подобие на визьор на каска за спортен мотоциклет.
Най-силно впечатление в профила правят релефните линии, оформени като бумеранг, формата на който е водещ акцент в дизайна.
Тесните предни и задни светлини сякаш потъват в купето, създавайки впечатлението, че са свързани с двигателния отсек и с интериора.
На изложението "Кърб" правеше впечатление и с 22-цоловите си джанти с по пет спици и специални гуми "Мишлен" с оранжеви мотиви в протектора.
За да влезе в автомобила, човек просто трябва да прокара пръст по сензорна плочка, която задейства отварянето на вратите.
Там пък го чака почти сюрреалистично изживяване при досега с съвсем нетрадиционния - несиметричен и сякаш разтичащ се, интериор.
Една от уникалните новости, с които е оборудван "Кърб", е телематичната система Blue Link.
При удар и отваряне на въздушна възглавница тя изпраща сигнал с данни за потребителя и за местонахождението на колата до денонощен център, където дежурният оператор се опитва да установи гласов контакт с хората в автомобила и предава информацията до службите за спешна помощ.
Същата процедура може да бъде активирана и чрез натискане на специален SOS бутон в колата.
Задвижването на показания модел е поверено на 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото (GDI), куплиран със скоростна кутия с два съединителя Direct Shift Gearbox (DSG).
Тази комбинация осигурява на колата мощност 175 к.с. и въртящ момент 229 Нм.
Като към това се прибави и стоп-старт технологията, разходът на "Кърб" би бил под 7,8 л/100 км в града и под 6 извън него.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!