П рез изминалата седмица заместник-министър председателят по климатични политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов участва в уебинар на тема електрическа мобилност, организиран от списание "Ютилитис”. Там той заяви: „До 2026 година предвиждаме у нас да има 20 000 електромобила, 10 000 зарядни станции и да бъдат изведени от експлоатация 50 000 стари автомобила с двигатели с вътрешно горене (ДВГ).”
Пробив: българската държава предвижда субсидия до 6135 евро за покупка на е-кола
В пъти по-смели бе изказването на модератора на уебинара. Но нека не се заглеждаме по гръмките цифри и предвиждания. У нас фактите все още са такива, че дори и 20 000 бройки изглеждат много трудно постижима цел.
Един от проблемите е, че българският автомобилен пазар върви точно в обратната посока на европейския. Доказва го фактът, че през изминалата година у нас е имало ръст от 15% на продажбите на нови дизелови автомобили, докато общият спад в страните от ЕС при реализацията на дизели възлиза на над 31%.
Кога ще ги стигнем… румънците по електрификация на автопарка
Към 31 декември 2021 г. на отчет в КАТ са се водили 3369 електромобила, като през изминалата година у нас са били продадени 131% повече е-коли спрямо 2020 г., равняващи се на… 321 електромобила.
Но заявката на министър Сандов е доста силна, предполагаща промени в нормативната база, за да се постигнат въпросните 20 000 електромобила.
Подробности може да прочетете на новия ни автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!