К акво е общото между Honda CR-V и традиционната японска философия на каратето? Отговорът: кихон, ката и шивари. Кихон е основата на бойното изкуство, в което всяко движение, част и детайл се овладяват до съвършенство. Без тази техника не можеш да продължиш напред. Ката е сбор от заучени движения, които се използват в реални ситуации - с максимална доза динамика, пъргавост, концентрация, гъвкавост и пространственост. И накрая шивари (чупене на тухли) тест – крайният продукт, плод на силата на духа, в който тялото става оръжие на мощ, концентрация и сила.
Феновете на Honda със сигурност веднага ще намерят връзка между любимата си марка и изброените характеристики на каратето. Но аз ще се обърна към лаиците на тема Honda, за да разясня ситуацията по-подробно и без японска философия.
CR-V се появи през 1995 г. и оттогава е един от най-продаваните бензинови SUV (Sport Utility Vehicle) в света, като към 2017 г. продажбите му вече са над 9 млн. Тази цифра прави следващия въпрос риторичен: възможно ли е модел, без претенциите на напудрените си германски конкуренти, да предложи всичко, което искате от един автомобил?
Петото поколение Honda CR-V не е революционно, но пък е усъвършенствано във всяко едно отношение: дизайн, качество, технология и сигурност. CR-V наистина е подложил на ревизия всички недостатъци и преимущества на предшествениците си, за да ги усъвършенства и предложи в един завършен пакет. Което е и основната идея на автомобила още при създаването му - Comfortable Runabout Vehicle (CR-V).
Отвън новият CR-V изглежда като широкомащабен фейстлифт, тъй като приликите с предишното поколение са повече от очевидни. Това бе първата ми мисъл при визуалния ми контакт с модела преди около месец и половина на автомобилното изложение в Париж. На втори прочит заключавам, че успехът на модела е толкова голям, че никой не би си позволил да прави драстични промени във формула (и форма), която работи безотказно.
„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)
BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)
Въпреки това дизайнът е модернизиран и е станал още по-привлекателен. Лесно разпознаваемите фарове залагат на LED технологията за всички нива на оборудване. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за атлетичния вид на модела.
Задната част на CR-V е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях. Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на колата, обграждайки задното стъкло. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.
Кардиналните промени са запазени за интериора, като тук разликата с предходния модел е ясно откроима от пръв поглед. Освен с по-дори материали, интериорът може да се похвали и с по-моделно и луксозно усещане. Сензорен дисплей заема средната част на предния панел. Тонколоните са изместени по-високо, което подобрява качеството на звука, а и отваря по-големи джобове във вратите. Махагонова лайстна (ще се предлага и метална) от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и по-уютна атмосфера.
Зад волана е разположен новият 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII). Той включва голям дигитален скоростомер и оборотомер. В долната част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, включително навигационни инструкции, SMS и еmail и т.н.
Второто поколение на софтуера Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и отлична съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto.
Голямата новина се крие под предния капак под формата на 1,5-литров бензинов VTEC TURBO двигател, който дебютира в десетото поколение на Civic. Той е с 18 к.с. по-мощен спрямо предходния 2,0-литров i-VTEC. Двигателят е адаптиран специално за CR-V, в резултат на което мощността и икономичността му са от най-високите в класа на SUV автомобилите.
Цифрите казват, че се предлага във версия със 173 к.с., когато работи съвместно с 6-степенна механична предавателна кутия, и със 193 к.с във версията със CVT трансмисия със 7 фиксирани предавки. Максималният въртящ момент е съответно 220 Нм и 243 Нм.
Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)
Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)
Ахилесовата пета в случая е фактът, че това е единствената моторизация за модела, а дизел въобще няма. Вярно е, че той вече е низвергнат в Западна Европа, но традиционалистите си търсят нафтата за SUV. Този пропуск трябва да се неутрализира с появата на хибриден CR-V в началото на следващата година, но за момента информация за него няма много.
На път за Белград карах версията със CVT и 4х4 задвижване, която тежи коло тон и седемстотин. При четирима човека на борда и добре напълнен багажник, CR-V показа около 10,5 -11 л/100 км на магистралата. Не съм го напъвал много, а и колата бе на около 90 км, когато взех ключовете за нея. Това ме кара да мисля, че разходът бе добър при уточненията, които направих. Друг е въпросът, че тези 193 к.с. не се усещат като толкова, вероятно и заради CVT-то, макар то да работи сравнително добре за безстепенна трансмисия.
Возията е мека, а седалките комфортни за дълъг път. На комфорта е бил подчинен целият инженеринг на модела. Типичното за коли от луксозния клас предното и задното окачване е хидравлично. Видимостта към пътя е отлична благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Новата платформа е способствала за създаване на шаси, което е по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво на усукване, а самата якост на шасито е повишена с 35%.
Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)
(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)
Особено важен факт е увеличеното с 30 мм междуосие, която е отворило повече пространство в интериора. Задните седалки могат да се местят напред и назад с 15 см, а ако бъдат сгънати се отваря товарна дължина от 1,83 метра. Багажният обем варира между 561 и 1756 литра.
Но голямата изненада се крие в отлично обезшумения интериор, която се дължи на стандартната за всички нива на оборудване технология Active Noise Cancellation (ANC).
За да съм честен ще кажа, че маршрутът до Белград и обратно не ми предложи много условия, в които да разгранича предимствата и недостатъците (ако ги има) на новата технология Real Time AWD with Intelligent Control System за задвижване на четирите колела. Тя позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, но при нормални условия задвижващ е само предният мост. Конфигурацията е многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. Важен параметър е пътният просвет, който е увеличен с цели 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за моделите с предно предаване и до 201 мм за моделите с 4x4.
За стабилност в завои се грижи системата Agile Handling Assist (AHA), която се вгражда за първи път в CR-V. Тя разпределя векторно въртящия момент при движение в завой.
Темата безопасност е от първостепенно значение за всеки производител, затова и преспакетът изобилства от безброй системи със сложни имена, част от Honda Sensing. Аз ще се огранича да кажа само, че Sensing се предлага стандартно от базовото ниво на оборудване. Това е достатъчен атестат за вниманието, което се отделя на безопасността от Honda.
Като цяло Honda CR-V предлага изключителен пакет. Всеки един аспект и детайл е ревизиран и подобрен. Така с малки стъпки автомобилът е направил огромна крачка напред. Базово моделът стартира от 56 490 лв. с ДДС (с предно), а най-евтината версия с 4х4 започва от 65 990 лева. Умишлено оставих за финал факта, че CR-V се предлага и със 7 места, а това у нас значи възможност за ползване на данъчен кредит.
Технически характеристики
Honda CR-V 1,6 VTEC Turbo CVT
Размери
Дължина, мм: 4600
Широчина, мм: 2117 (с огледалата)
Височина, мм: 1679 – 1789*
Междуосие, мм: 2662 – 2663*
Просвет, мм: 191 – 201*
Тегло, кг: 1598 – 1705*
Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1498
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 193 при 5600
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 243 при 2000 - 5000
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 200
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,0
Среден разход, л/100 км: 7,1 – 7,2
Вредни емисии СО2, г/км: 162
Базова цена, лв. с ДДС: 56 490
*: Моделът се предлага с предно и 4WD задвижване, с механична и CVT трансмисия, заради което са посочени диапазони на параметрите, а не конкретни стойности.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!