А втомобилното изложение в Париж е сцената, на която Mercedes-Benz представя SLC Coupе през октомври 1971 г. На изложението е представена версията 350 SLC, но след това на бял свят идват 450 SLC 5.0 и 500 SLC. Историята на това красиво 2-врато купе започна на 18 юни 1968 г., когато бордът на директорите решава да бъде лансиран новият SL (R 107) като наследник на W 113 “Pagoda”.
Поглед назад към един от най-добрите двигатели на AMG
В този момент разговорите все още са в ход, а дискусията е дали W 111 дали също да има наследник. Една от опциите е да се изчака новата S-Класа (116) да послужи като технологична основа, тъй като моделът е разработен и е плануван да бъде представен през 1972 г. Но това би означавало, че новото купе ще може да се появи едва към средата на десетилетието. Затова е взето решение купето да се базира на SL, за да се намали времето за поява на модела на пазара. Това решение е взема благодарение на департамента за конструиране на каросерии в Зинделфинген. Воденият от Карл Вилферт екип неофициално е разработил купе вариант на R 107, който представя в „суров вид” пред борда на директорите. Явно са останали много впечатлени, защото дебютът на С 107 идва през октомври 1971 г., само 6 месеца след световната премиера на новия SL.
Серийното производство започва през април 1972 г., като продължава до 1981 г. За този период са направени 62 888 бройки. Най-популярен е вариантът 450 SLC с 31 739 бройки. Наследници са големият C 126 Coupе, базиран на S-Class. R 107 остава част от гамата много по-дълго от SLC Coupe: той слиза от поточната линия едва през 1989 г.
Със стойността на ренесансова творба: CLK GTR е поскъпнал двойно за три години
SL и SLC са идентични от предницата до челното стъкло. След това купето става по-високо и по-дълго. По-дългото междуосие на купето става очевидно в профила на автомобила, тъй като междуосието е с цели 360 мм по-дълго.
50 години назад във времето с Mercedes-Benz R107 SL
Технологията в роудстъра и купето е доста близка. Базовият двигателят е с обем 3,5 литра (M 116), който преди това се е доказал в седаните W 108 и W 109, както и в купе и кабриолета на W 111. Мощността му е 200 к.с. 450 SLC е оборудван с двигател M 117 и 225 к.с. (от 1972 г.), след това идва 280 SLC с 6-цилиндров, 2,8-литров двигател със 185 к.с. През септември 1977 г. е лансиран 450 SLC 5.0, генериращ 240 к.с. През последната година от живота на модела се появяват версиите 380 SLC и 500 SLC.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Niva Travel в Япония е със 132% по-скъпа от Русия
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!