П андемията се оказа изключително пагубна за автомобилната промишленост. Световните продажби през март са спаднали с 37%, показват данните на Jato Dynamics. През месеца са продадени 5,55 млн. коли спрямо 9,03 млн. същия месец на 2019-а година. Най-силно пострадалият район е Европа с продадени 848 000 (-52%), най-ниският показател от 38 години насам.
Интересното е, че продажбите на електрически автомобили растат, като през март са реализирани 147 500 продажби, а това представлява ръст от 15% спрямо 2019 г. Рекорден е и делът от 17,4% от общите продажби на нови автомобили.
Положителни новини идват от Китай, която първа започна да се възстановява от пандемията, след като първа бе поразена от нея. През март производството достигна 75% от средното за март 2019 г. Продадените 1,08 млн. коли през март са с 30% по-малко спрямо март 2019 г., но с цели 427% повече спрямо февруари.
Covid-19 ще свали хората от обществения транспорт
След като автомобилните заводи по света бяха затворени през целия април, очаквано и продажбите се смъкнаха до непознати равнища. През месеца във Франция бяха продадени само 20 997 автомобила, което представлява спад от 88,8% спрямо същия месец на миналата година.
Като положителен знак може да се приеме това, че от днес, 4 май, Lamborghini възстановява производството си в Италия, а Ferrari започва подготовка за същия процес. Да, това са малки и екзотични компании, но положителното е, че дори Италия започва опити за връщане към нормалното, в частност към производството. Fiat вече стартира процеса.
Производството на леки коли в света може да падне с 20%
Ford също започна подготовка за възстановяване на производството си в няколко свои завода в Европа (в САЩ това не се знае кога ще се случи). Днес (4 май) започват работа заводите в Заарлуис и Кьолн, Германия, Валенсия в Испания, Крайова в Румъния, както и заводът в Турция. В същото време компанията отчете оперативна загуба от около 4 млрд. лири до момента.
Оперативната загуба на Volkswagen през първите три месеца на годината възлиза на 81,4% спрямо същия период на миналата година, но компанията заяви, че все още би могла да отчете печалба в края на 2020-а. Тя вече рестартира производството си в повечето заводи в Европа. На 4 май за рестарт се подготвят BMW и Opel.
Нищо положително няма в решението на Nissan да остави завода си в Съндерланд (годишен капацитет 550 000 коли) затворен през целия май, а и самата компания е в изключително тежко финансово състояние. На Острова никаква яснота, кога ще започне рестартиране на производството. Британската SMMT обяви, че спирането на автомобилното производство във Великобритания е нанесло вреди в размер на 8,2 млрд. лири.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Илон Мъск се приближава към нечуван бонус от $750 млн.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!