Н а фона на световната пандемия автомобилната промишленост изпада в тежка криза. Вчера изпълнителният директор на PSA Group обяви, че затваря заводите на концерна до 27 март. Работа ще спрат производствените мощности в Мюлуз, Поиси, Рен, Сошо, Хордейн (Франция), Мадрид, Сарагоса и Виго (Испания), Айзенах и Рюселсхайм (Германия), Лутън и Елесмиър Порт (Великобритания), Гливице (Полша), Малгуалде (Португалия) и Търнава (Словакия).
Вчера Ford затвори най-големия си завод в Европа, този във Валенсия, Испания. Причина за това станаха три положителни проби за COVID-19 на работници в завода. Спирането на работния процес ще е в продължение на седмица.
Заводът е един от най-големите на Ford извън САЩ. В него работят над 7000 служители, а годишният му производствен капацитет е 400 000 автомобила. Тук се произвеждат Kuga, Mondeom S-Max и Galaxy, както и Transit Connect.
Още по-драстично е положението за Fiat Chrysler Automobiles, който затваря няколко завода в три държави. Вчера концернът потвърди, че FCA Italy и Maserati ще спрат временно заводите в Мелфи, Г. Вико, Касино, Груляско и Модена, а също и подразделението Mirafiori Carrozzerie. До 27 март спира производството в Крагуевац и Тичи съответно в Сърбия и Полша.
До 27 март спира производството и на Ferrari в Маранело и Модела. Решението на Ferrari да затвори производството си идва ден, след като такова взеха в Lamborghini. В Сант’Агата Болонеза не се работи от 13 март, като крайната дата (за момента) е 25 март.
Това е повече от очаквано, след като министър председателят на Италия разпореди затварянето на всички магазини (с изключение на хранителните магазини, аптеките и някои други) до 25 март.
В Германия заводите на PSA (на Opel по-конкретно) ще затворят за 10-ина дни, но вероятно тепърва този процес ще се разраства. Същото важи и за САЩ, като там ситуацията предстои да се промени съвсем скоро. Причината е, че властите в Мичиган наскоро съобщиха за първите два случая на заразени с COVID-19. Това на практика означава, че съвсем скоро и в САЩ ще започнат да затварят автомобилни заводи.
Причината е, че разположението в Мичиган заводи формират поне 17% от цялото автомобилно производство в САЩ, т.е. има много заводи, а при избухване на заразата логичният ход е те да започнат да затварят.
Във Великобритания вече обявиха, че ще изискат от автомобилната промишленост ответни мерки като по време на война. Сега, вместо самолети и танкове, компаниите ще бъдат помолени да започнат да произвеждат медицинско оборудване. Китайският BYD вече обяви, че започва производство на по 5 млн. маски дневно, за да даде своя принос в борбата срещу пандемията. Към това тя добавя и по около 300 000 бутилки дезинфектант дневно.
Затварянето на заводи не е такъв голям проблем, ако гледаме на такъв акт извън цялостната картина. Проблемът е, че коронавирусът ще удари драстично автомобилните продажби (както и много други отрасли). Според Morgan Stanley, автомобилните продажби в САЩ може да спаднат с 9% до 15,5 млн. автомобила, което ще е доста далеч от продадените през 2019 г. 17,1 млн. За Китай все още няма прогнози, но там спадът ще е още по-драстичен, а кихне ли Китай (образно и буквално) – цял свят се заразява.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Едно класическо чудовище на 30
Как Volkswagen планира да продава повече от Tesla
За икономичните водачи: Renault и Dacia с нова LPG версия в гамите си
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!