З а втора поредна година корейските марки доминират проучването за качество, провеждано от американската агенция J.D. Power.
Върхът се заема от Genesis (луксозната марка на Hyundai-Kia), чийто модели отчитат най-малко дефекти през първите 90 дни след закупуване на колата: 63 проблема на 100 автомобила. Това е много по-малко от средните за индустрията 93 проблема на 100 автомобила.
Плътно след Genesis се нареждат масови марки Kia и Hyundai, които дават съответно 70 и 71 дефекта на 100 коли. Топ 5 се допълва от Ford (83 PP100) и Lincoln (84 PP100).
Макар корейците да оглавяват класацията, за американците е важен фактът, че родните марки се представят много добре. Две са в Топ 5, а Chevrolet (85 PP100), Dodge (90 PP100) и Buick (92 PP100) се представят по-добре от средния за индустрията показател.
На противоположния полюс са германските марки. Mercedes (94 PP100) и Porsche (96 PP100) са малко под средното за индустрията, докато BMW (102 PP110), Audi (106 PP100), MINI (107 PP100) и Volkswagen (113 PP100) (27-а позиция от 32 марки) са доста надолу в класацията.
Но макар и много под очакванията, все пак не са на дъното. Тази „чест” се пада на Jaguar (130 PP100), който завършва след дъщерната компания Land Rover със 123 проблема на 100. Преди тях са Mitsubishi (121), Alfa Romeo (118) и Volvo (114).
Що касае индивидуалните модели, то Porsche 911 е най-надеждният автомобил (поне за първите 90 дни след покупка) със само 58 дефекта. Сред другите победители виждаме Kia Rio, BMW 2-Series, Kia Forte и MINI Cooper, Genesis G70, Chevrolet Malibu, Ford Fusion, Dodge Challenger, Nissan Maxima и Mercedes CLS.
Що касае кросоувърите, тук лидери са Chevrolet Equinox, Chevrolet Tahoe, Kia Sportage и Hyundai Santa Fe. При луксозните модели победители са BMW X4, Lexus RX и Cadillac Escalade.
В проучването са попаднали автомобили на 32 марки. От тях 13 са подобрили представянето си спрямо миналогодишния доклад, но 18 са го влошили. Това е довело до запазване на средния за индустрията параметър от 93 дефекта на 100 автомобила, което е първата година от 2004 г. насам без подобрение.
В изявлението на J.D. Power се казва, че производителите продължават да се развиват в областта на инфо-развлекателните системи, които продължават да привличат клиентите, но проблемите с боята, спирачките, шум от окачването, нестартиране на двигателя и честото включване на индикатора „check engine” продължават да влошават показателите.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Замериха реалния пробег на 8 електромобила
Peugeot 2008 идва на ток, бензин и дизел
Най-продаваният електромобил в Европа вече с близо 400 пробег
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!