Г ерманският автомобилен клуб ADAC реши да провери как летните горещини и многочасовите задръствания влияят на пробега на електрическите автомобили. За целта кросоувър Tesla Model Y беше вкаран в климатичната камера на технологичния център в Ландсберг и оставен под специални лампи за осем часа. Температурата в камерата е била настроена на +35 градуса по Целзий, в кабината - на 20. Работата на климатроника се е следял от специални сензори.
Резултатите се оказват обнадеждаващи: използваната за експеримента Tesla Model Y изразходва само 1,3-1,5 kW на час за климатизация на купето. За целия период климатикът у „изял“ 12 киловата, което съответства на загуба на 16%от заряда на батерията и 64 километра от пробега.
При подобни условия автомобил с ДВГ би консумирал 1-1,5 литра гориво на час, тоест 10-15 киловата. Разбира се, реалното потребление може да варира, но като правило електрическите автомобили са по-ефективни от конвенционалните.
И Volvo смекчава тона за all in EV стратегията след 2030 г.
Ford се отказа от изцяло електрическа гама в Европа през 2030 г.
Още информация по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!