Колко печелят автомобилните работниците по света
Източник: netinfo

С тремежът към намаляване на разходите тласка концерните да се обединяват и да изнасят производството си към страни, където заплащането е ниско. По този показател ние бихме били най-голямата притегателна сила в Европа, но за жалост у нас, освен ниско платеният труд, няма с какво друго да привлечем производителите. Британското издание Auto Express прави проучване, за да установи какво е заплащането в 12-те най-големи автомобилни нации в света. Данните са много интересни.

Китай

Годишно производство: 21 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $10 836

БВП на глава от населението: $8000 долара

Китайските работници в автомобилната индустрия често са смятани за най-ниско платените. Но това не е така. Те печелят повече от колегите си в Мексико и Индия, като средно китайците в авто индустрията взимат по $27,50 на ден. The Wall Street Journal твърди, че през 2015 г. средното почасово заплащане в Китай е $5,19.

Япония

Годишно производство: 7,8 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $31 320

БВП на глава от населението: $36 000

Средното заплащане на час варира около $15, което прави по около $31 000 годишно при 40-часова работна седмица. А това, в изключително скъпата Япония, е много ниско заплащане. Заплатата, обаче, е само част от възнаграждението. Подобно на съседна Южна Корея, в Япония работниците получават бонуси, които често могат да достигнат до няколко работни заплати. Така японците в авто бранша може да заработват до двойно по-високо заплащане от изчисленото.

Германия

Годишно производство: 5,7 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $69 000

БВП на глава от населението: $48 000

Германците имат репутацията на най-добре платените работници в Европа. Данните на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) показват, че заетите в автомобилната индустрия печелят по-малко от колегите си във Франция. В Германия те взимат по около 31,4 евро на час, което прави около $69 000 годишно.

САЩ

Годишно производство: 4,1 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $51 000

БВП на глава от населението: $54 000

На работниците в GM се предлага „максимална почасова ставка” от $24,43, което означава, че за 40часова работна седмица един работник взима около $1000.

Някои данни сочат, че средната почасова ставка в САЩ през 2016 г. е била $29,53, а работната седмица клони към 46 часа. Това би довело тотала до над $70 000 годишно.

Това е графика на 12-те най-големи (нации) автомобини производители в света.
Това е графика на 12-те най-големи (нации) автомобини производители в света. Източник: Auto Express

Южна Корея

Годишно производство: 4,1 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $80 000

БВП на глава от населението: $28 000

Някои сведения сочат, че работниците в автомобилни бранш в Южна Корея получават едва по $12,99 на ден. Но това е само едната страна на монетата. Работниците в Hyundai-Kia могат да заработят до $80 000 годишно. Разликата идва от бонуси, допълнително работно време и други облаги.

Индия

Годишно производство: 3,3 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $2275

БВП на глава от населението: $1600

Индия се нарежда сред държавите с най-голям потенциал за увеличаване на автомобилните продажби. Много автомобилни производители вече произвеждат коли там, което не е странно. В този списък индийците са най-ниско платените. Почасовата ставка е едва $1,09!

Испания

Годишно производство: 2,2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $46 700

БВП на глава от населението: $30 000

Макар да имат само една местна марка, испанците произвеждат повече автомобили от британците. Освен Seat, в Испания се произвеждат още VW, Audi, Ford, Nissan, Peugeot-Citroen и GM. На час испанските работници заработват по 21,30 евро

Бразилия

Годишно производство: 2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $12 800

БВП на глава от населението: $12 000

Почасовата надница в Бразилия е само долар по-висока от тази в Китай – средно $6,17. При 40-часова работна седмица сметката казва $12 800.

Мексико

Годишно производство: 1,9 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $6240

БВП на глава от населението: $10 000

За миналата година Wall Street Journal оцени почасовото заплащане в любимата на Тръмп държава между 1 до 3 долара. Това е доста ниско, но имайте предвид, че минималната дневна надница в Централна Америка е около $4.

При 40-часова работна седмица един работник в автомобилен завод може да заработи между $8 и 24 – или $2080 до 6240.

Великобритания

Годишно производство: 1,5 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $37 000

БВП на глава от населението: $47 000

Наскоро в Jaguar Land Rover са били обявени няколко работни места със заплати от 13 897 до 39 100 лири. SMMT дава информация, че средната почасова надница е 22,30 евро във Великобритания. При 40-часова работна седмица се получава годишно 39 800 лири, което прави $47 000.

Франция

Годишно производство: 1,5 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $76 000

БВП на глава от населението: $43 000

Средната почасова надница е 34,60 евро. Това означава, че ако един работник прави по 40 часа на седмица, годишната му заработка може да стигне до $76 000. А не бива да се забравят и бонусите.

Чехия

Годишно производство: 1,2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $20 600

БВП на глава от населението: $19 000

Наскоро публикувани данни сочат, че брутната седмична заплата в страната се равнява на $1076 (13 000 годишно). Но заетите в автомобилния бранш печелят повече. Данните на SMMT казват, че са заработва по 9,40 евро на час, което се равнява на малко над $20 000 на година.

Четете още:

$90 000 печалба на кола! Може го само един

BMW контраатакува Mercedes с 40 новости за 2 години

Над 500 млн. евро за старта на производството на новия Opel Insignia

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Бюджет 2026: Социалните партньори и властта уточняват новите параметри

Бюджет 2026: Социалните партньори и властта уточняват новите параметри

България Преди 22 минути

Миналата седмица протести и недоволство на различни съсловия доведоха до решение той да бъде поставен на пауза

САЩ предложиха на Николас Мадуро да замине за Русия

САЩ предложиха на Николас Мадуро да замине за Русия

Свят Преди 8 часа

Тези изявления идват в момент на много голямо напрежение между Съединените щати и Венецуела

,

Сълзотворен газ и сблъсъци: Трима ранени на фермерски протести в Гърция (ВИДЕО+СНИМКИ)

Свят Преди 9 часа

Демонстрациите са срещу намаляването на селскостопанските субсидии от ЕС

Киев: Преговорите между САЩ и Украйна във Флорида не са лесни

Киев: Преговорите между САЩ и Украйна във Флорида не са лесни

Свят Преди 9 часа

Това заяви през АФП източник, близък до делегацията на Киев

,

Летището в столицата на Литва отново затвори заради балони

Свят Преди 9 часа

През октомври Литва затвори и двата гранични пункта на границата с Беларус в отговор на инцидентите с балони

Четирима чужденци бяха ранени при атака на заселници в Западния бряг

Четирима чужденци бяха ранени при атака на заселници в Западния бряг

Свят Преди 10 часа

Палестинската официална информационна агенция Wafa ги описа като „международни активисти“

Папата призова ливанците да си останат в страната

Папата призова ливанците да си останат в страната

Свят Преди 11 часа

Папата призова засегнатия от множество кризи Ливан „да поеме по трудния път на помирението“, за да излекува „личните и колективните рани“

Парламентът спира да ползва зоната за охрана на пл. „Св. Александър Невски“

Парламентът спира да ползва зоната за охрана на пл. „Св. Александър Невски“

България Преди 11 часа

Това заяви в писмо председателят на Народното събрание Рая Назарян до министъра на вътрешните работи Даниел Митов

Никола Цолов: Щастлив съм от дебюта си във Формула 2

Никола Цолов: Щастлив съм от дебюта си във Формула 2

Любопитно Преди 11 часа

Българинът ще има още едно състезание до края на календарната година

,

Сняг заваля на прохода "Петрохан"

България Преди 12 часа

Движението не е затруднено, а пътят е добре почистен и проходим

Рубио: Преговорите във Флорида имат за цел да създадат път за суверенна Украйна

Рубио: Преговорите във Флорида имат за цел да създадат път за суверенна Украйна

Свят Преди 13 часа

„Не става въпрос само за мирни споразумения. Става въпрос за създаване на път напред"

.

Какво да облечем за работа: 3 модни визии, които са лесни за повторение

Любопитно Преди 13 часа

Украинската певица Джамала се вдъхновява със стилни визии, които са идеални за офиса или срещите в града

Кметът на Варна Благомир Коцев се връща на работа от утре

Кметът на Варна Благомир Коцев се връща на работа от утре

България Преди 13 часа

Коцев бе пуснат под гаранция от 200 хиляди лева, на 28 ноември

.

Масови протести в Рим в подкрепа на Палестина

Свят Преди 14 часа

Участниците недоволстваха и от въоръжаването в Европа