Колко печелят автомобилните работниците по света
Източник: netinfo

С тремежът към намаляване на разходите тласка концерните да се обединяват и да изнасят производството си към страни, където заплащането е ниско. По този показател ние бихме били най-голямата притегателна сила в Европа, но за жалост у нас, освен ниско платеният труд, няма с какво друго да привлечем производителите. Британското издание Auto Express прави проучване, за да установи какво е заплащането в 12-те най-големи автомобилни нации в света. Данните са много интересни.

Китай

Годишно производство: 21 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $10 836

БВП на глава от населението: $8000 долара

Китайските работници в автомобилната индустрия често са смятани за най-ниско платените. Но това не е така. Те печелят повече от колегите си в Мексико и Индия, като средно китайците в авто индустрията взимат по $27,50 на ден. The Wall Street Journal твърди, че през 2015 г. средното почасово заплащане в Китай е $5,19.

Япония

Годишно производство: 7,8 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $31 320

БВП на глава от населението: $36 000

Средното заплащане на час варира около $15, което прави по около $31 000 годишно при 40-часова работна седмица. А това, в изключително скъпата Япония, е много ниско заплащане. Заплатата, обаче, е само част от възнаграждението. Подобно на съседна Южна Корея, в Япония работниците получават бонуси, които често могат да достигнат до няколко работни заплати. Така японците в авто бранша може да заработват до двойно по-високо заплащане от изчисленото.

Германия

Годишно производство: 5,7 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $69 000

БВП на глава от населението: $48 000

Германците имат репутацията на най-добре платените работници в Европа. Данните на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) показват, че заетите в автомобилната индустрия печелят по-малко от колегите си във Франция. В Германия те взимат по около 31,4 евро на час, което прави около $69 000 годишно.

САЩ

Годишно производство: 4,1 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $51 000

БВП на глава от населението: $54 000

На работниците в GM се предлага „максимална почасова ставка” от $24,43, което означава, че за 40часова работна седмица един работник взима около $1000.

Някои данни сочат, че средната почасова ставка в САЩ през 2016 г. е била $29,53, а работната седмица клони към 46 часа. Това би довело тотала до над $70 000 годишно.

Това е графика на 12-те най-големи (нации) автомобини производители в света.
Това е графика на 12-те най-големи (нации) автомобини производители в света. Източник: Auto Express

Южна Корея

Годишно производство: 4,1 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $80 000

БВП на глава от населението: $28 000

Някои сведения сочат, че работниците в автомобилни бранш в Южна Корея получават едва по $12,99 на ден. Но това е само едната страна на монетата. Работниците в Hyundai-Kia могат да заработят до $80 000 годишно. Разликата идва от бонуси, допълнително работно време и други облаги.

Индия

Годишно производство: 3,3 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $2275

БВП на глава от населението: $1600

Индия се нарежда сред държавите с най-голям потенциал за увеличаване на автомобилните продажби. Много автомобилни производители вече произвеждат коли там, което не е странно. В този списък индийците са най-ниско платените. Почасовата ставка е едва $1,09!

Испания

Годишно производство: 2,2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $46 700

БВП на глава от населението: $30 000

Макар да имат само една местна марка, испанците произвеждат повече автомобили от британците. Освен Seat, в Испания се произвеждат още VW, Audi, Ford, Nissan, Peugeot-Citroen и GM. На час испанските работници заработват по 21,30 евро

Бразилия

Годишно производство: 2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $12 800

БВП на глава от населението: $12 000

Почасовата надница в Бразилия е само долар по-висока от тази в Китай – средно $6,17. При 40-часова работна седмица сметката казва $12 800.

Мексико

Годишно производство: 1,9 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $6240

БВП на глава от населението: $10 000

За миналата година Wall Street Journal оцени почасовото заплащане в любимата на Тръмп държава между 1 до 3 долара. Това е доста ниско, но имайте предвид, че минималната дневна надница в Централна Америка е около $4.

При 40-часова работна седмица един работник в автомобилен завод може да заработи между $8 и 24 – или $2080 до 6240.

Великобритания

Годишно производство: 1,5 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $37 000

БВП на глава от населението: $47 000

Наскоро в Jaguar Land Rover са били обявени няколко работни места със заплати от 13 897 до 39 100 лири. SMMT дава информация, че средната почасова надница е 22,30 евро във Великобритания. При 40-часова работна седмица се получава годишно 39 800 лири, което прави $47 000.

Франция

Годишно производство: 1,5 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $76 000

БВП на глава от населението: $43 000

Средната почасова надница е 34,60 евро. Това означава, че ако един работник прави по 40 часа на седмица, годишната му заработка може да стигне до $76 000. А не бива да се забравят и бонусите.

Чехия

Годишно производство: 1,2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $20 600

БВП на глава от населението: $19 000

Наскоро публикувани данни сочат, че брутната седмична заплата в страната се равнява на $1076 (13 000 годишно). Но заетите в автомобилния бранш печелят повече. Данните на SMMT казват, че са заработва по 9,40 евро на час, което се равнява на малко над $20 000 на година.

Четете още:

$90 000 печалба на кола! Може го само един

BMW контраатакува Mercedes с 40 новости за 2 години

Над 500 млн. евро за старта на производството на новия Opel Insignia

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Лавина в Швейцарските Алпи: Спасиха всички затрупани

Лавина в Швейцарските Алпи: Спасиха всички затрупани

Свят Преди 1 час

Всички затрупани от лавината на връх Айгер в Швейцарските Алпи са спасени, потвърдиха властите

Исторически вот: Румъния избира между два свята

Исторически вот: Румъния избира между два свята

Свят Преди 2 часа

В неделя, 18 май, в Румъния се провежда вторият тур на президентските избори. Коментаторите наричат вота исторически. Кой ще спечели?

<p>Киселова: Сезирането на КС&nbsp;няма да забави еврозоната</p>

Киселова: Сезирането на КС от президента няма да забави влизането ни в еврозоната

България Преди 4 часа

Председателят на Народното събрание Наталия Киселова е в Априлци, където участва в честването на 149 години от Новоселската република

Тръмп ще разговаря с Путин и Зеленски в понеделник

Тръмп ще разговаря с Путин и Зеленски в понеделник

Свят Преди 4 часа

Темите на разговора ще бъдат спирането на „кръвопролитията“, при които всяка седмица биват убити средно повече от 5000 руски и украински войници

Земетресение от 6 по Рихтер удари Перу

Земетресение от 6 по Рихтер удари Перу

Свят Преди 5 часа

Няма данни за щети, което се дължи на голямата дълбочина на труса

Преизбраха Слави Трифонов за лидер на ИТН

Преизбраха Слави Трифонов за лидер на ИТН

България Преди 5 часа

По време на състоялата се Национална конференция на ПП "Има такъв народ“ е била направена равносметка за изминалия период от създаването на партията и какво предстои като цели и задачи за изпълнение

<p>Анджелина Джоли омагьоса Кан с елегантност (СНИМКИ)</p>

Анджелина Джоли омагьоса Кан с елегантност (СНИМКИ)

Любопитно Преди 6 часа

49-годишната холивудска икона впечатли с дълга бяла рокля на наградите Chopard Trophy

Юн Сук-йол

Бившият президент на Южна Корея Юн Сук-йол напуска партията си

Свят Преди 6 часа

Юн беше отстранен от длъжност през април заради проваления му опит за въвеждане на военно положение през декември

Бедствие в САЩ: Бури и торнадо отнеха десетки животи, хиляди останаха без дом

Бедствие в САЩ: Бури и торнадо отнеха десетки животи, хиляди останаха без дом

Свят Преди 7 часа

Бурите вчера следобед отнесоха покриви на сгради, счупиха прозорци, изкорениха дървета и повредиха електрически кабели

Макрон: Сигурен съм, че Тръмп ще реагира на цинизма на Путин

Макрон: Сигурен съм, че Тръмп ще реагира на цинизма на Путин

Свят Преди 7 часа

Ден след мирните преговори в Истанбул между Русия и Украйна, руско нападение с дрон отне живота на 9 души, а 4 бяха ранени

Фалшиви новини и онлайн атаки срещу Никушор Дан преди изборите в Румъния

Фалшиви новини и онлайн атаки срещу Никушор Дан преди изборите в Румъния

Свят Преди 7 часа

Проевропейският кандидат за президент на Румъния Никушор Дан е обект на онлайн дезинформационна кампания

Ердоган: Преговорите в Истанбул са важна стъпка към мира в Украйна

Ердоган: Преговорите в Истанбул са важна стъпка към мира в Украйна

Свят Преди 7 часа

Забележките му дойдоха, след като в петък двете страни се срещнаха за първите си преки разговори от повече от три години

БСП: Еврозоната е следващата крачка по европейския път, но не за сметка на хората

БСП: Еврозоната е следващата крачка по европейския път, но не за сметка на хората

България Преди 7 часа

Социалистите заявяват подкрепа за европейската интеграция, но подчертават нуждата от защита на социалните права и интереси на гражданите

МОН създаде специален щаб заради стачката в транспорта и предстоящите матури

МОН създаде специален щаб заради стачката в транспорта и предстоящите матури

България Преди 8 часа

Към момента около 350 ученици са заявили, че нямат алтернативен транспорт, с който да стигнат до училището, в което са разпределени

Заради теч: Отпускат средства за ремонт на стената на яз. "Панчарево"

Заради теч: Отпускат средства за ремонт на стената на яз. "Панчарево"

България Преди 8 часа

От „Напоителни системи“ са докладвали, че става въпрос за известен от близо 18 години проблем с бетонните блокове