В ъзходът на достъпните китайски електромобили постави наследствените производители под напрежение, което обаче играе в полза на клиентите.
През последните години се видя, че фирмите изоставят евтините модели в полза на тези, които ще донесат по-голям марж на печалбата, като в Европа само Dacia остана вярна на себе си.
Но сега картината се променя кардинално и производителите отново ще трябва да направят всичко по силите си, за да предложат на клиентите си евтини коли. Електрически.
"Производителите сега се обръщат само към достъпните автомобили, защото в противен случай ще загубят от китайските марки", казва Анди палмър, председател на британския стартъп Brill Power, разработващ хордуер и софтуер за подобряване представянето на контролната система на батерията в електромобилите.
Как Китай остави света зад гърба си в електрическата надпревара
Палмър, който е бивш изпълнителен директор на Aston Martin казва, че продуктите на Brill Power могат да повишат пробега на е-колите с до 60%, което да позволи монтирането на по-малки батерии. А тя, както знаем, е най-скъпият компонент.
Страховете от намаляващото търсене заради високите цени на EV кара производителите на спешни мерки.
Renault обяви, че ще гони намаляване с до 50% на производствените разходи на своите електромобили, за да достигне ценови паритет с колите с ДВГ.
Китайската инвазия у нас се разгръща с официален внос на Voyah, следват още 3 марки
Stellantis строи европйски завод с CATL за по-евтини LFP батерии. Наскоро представи Citroen e-C3, а догодина ще видим и аналогичния Fiat Panda, како и в двата случая ще се гони стартова цена около 23 000 евро.
Винсент Плувинаж, изпълнителен директор на калифорнийската OneD Battery Sciences споделя, че при скорошни срещи с европейски клиенти, всяка една от тях е започвала с един и същи рефрен: „намаляване на разходите е по-важно от всичко останало."
OneD добавя силициеви нанокабели в графитения материал за анода на батерията, за да увеличи пробега и намали времето за зареждане, спестявайки $281 – почти 50% - спрямо това да използва само графит за 100 kWh батерия.
Това решение може да намали теглото на батерията до 20% за един и същ пробег, казва Плувинаж. General Motors е инвеститор и клиент на OneD.
Още подробности по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!