BMW си създаде репутация на производител не само на култови автомобили, но и на страхотни двигатели. В продължение на десетилетия именно баварският гигант се славеше с производството на едни от на съвършените и мощни силови агрегати в автомобилната промишленост.
Сега BMW Blog разказва за най-надеждните агрегати на BMW.
BMW N52
Този атмосферен „шестак” дебютира през 2004 г. като заместник на М54. Двигателят се характеризира с магнезиово-алуминиев блок, променлива фаза на газоразпределение и директно впръскване.
N52 печели доверието на клиентите с плавната си работа, отзивчивост и икономичност. Той е и един от най-леките 6-цилиндрови мотори в своя клас, тежи едва 161 кг.
Двигателят се монтира на Серия 3 (Е90), Серия 5 (Е60) и Х5 (Е70). Най-разпространените проблеми с N52 са свързани теч на масло и проблеми с помпата.
След 60 години: BMW вече не произвежда ДВГ-та в Германия
BMW M57
Редовият 6-цилиндров дизел е с принудително пълнене, дебютира през 1998 г. като заместник на М51. Агрегатът се отличава с чугунен блок, Common Rail система за впръскване на горивото, турбокомпресор с променлива геометрия и интеркулер.
М57 се характеризира с висок въртящ момент, икономичност и дълъг живот, благодарение на което става един от най-популярните дизелови мотори в Европа.
Монтира се на Серия 3 (Е46), Срия 5 (Е39) и Серия 7 (Е65).
Най-честият проблем на собствениците с този двигател са инжекторите и свещите, но това дори спада към консумативите, отстраняват се лесно и смяната не е скъпа.
BMW X5 прави това, което другите големи SUV не могат (тест драйв)
BMW S54
Отново атмосферен 6-цилиндров двигател, дебютирал през 2000 г. като заместник на S50. Той е с чугунен блок, колянов вал от кована стомана, променлива фаза на газоразпределение.
S54 получава признание за високите обороти, високата мощност и звука. Той е и един от най-високо оценените двигатели за времето си, спечелил наградата „Международен двигател на годината” през 2001 и 2002.
Двигателят се монтира на няколко знакови модели, сред които М3 (Е46), Z3 M Coupe и Roaster (Е36), Z4 M Coupe и Roadster (Е85).
Проблемите на мотора са свързани с лагерите, дефекти в системата VANOS, както и високият разход на масло.
Кои са двата отличника ще разберете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!