П ет от десетте най-иновативни автомобилни групи са от Китай. Според класацията на CAM (Център за автомобилно управление) на китайските производители се падат рекордните 46% от световната иновативна мощ през текущата година.
От друга страна, германските автомобилни производители губят драстичен дял от иновативната си сила. През 2019 г. на тях се падат 45% от иновациите, докато сега техният дял е едва 23%.
Причината е скоростта. CAM посочва, че германските OEM производители са имали около 8% повече иновации от миналата година, но това е нищо в сравнение с китайските. През същия период броят на иновациите на китайските производители се е увеличил с 32%.
Според CAM автомобилните производители в САЩ също изостават, особено General Motor и Ford. Те падат в общото класиране от шесто и пето място съответно на 15 и 16 място. Tesla, която се смята за голям иноватор от хората, е едва на 13 позиция (от №15). CAM отбелязва, че американската компания не е постигнала нивото на иновации, както в предишните години.
Японците пък наваксват пропуснатото, като Toyota е четвърта – пред Mercedes-Benz и VW Group.
Как китайците планират да бият Tesla и наследствените марки в Европа
Голямо, грозно, може да плува и да прави 360-гладусов завой на място, що е то
Когато бъдат разгледани отделните OEM производители, победителят не е от Китай, а от Германия. BMW е най-иновативният производител в света, според резултатите от тази година. С много малка преднина.
„В последното проучване на иновациите BMW Group постигна най-високото ниво на иновации сред 30 автомобилни групи на базата на иновации от 70 серии (включително 27 първи в света) и по този начин печели наградата AutomotiveINNOVATIONS за най-иновативна автомобилна група за първи път“, казват от CAM.
Каква е разликата с втория и къде китайските марки са много по-напред четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!