Китайските електромобили са много, но некачествени
Източник: netinfo
8

Е лектромобилите бяха водеща тема в китайските медии през миналата седмица. Според данни от проучване, циркулиращо в най-населената държава в света, почти 70% от участниците са заявили, че съжаляват, че са закупили New-Energy Vehicle (NEV).

Очевидно е, че фокусът на китайското правителство върху количеството не е фактор за устойчиво развитие. Ако Китай иска да спечели тази надпревара, явно трябва да промени фокуса върху притесненията на собствениците на NEV.

Макар Пекин да подкрепя автомобилната индустрия (и в частност електромобилите) от доста години, през 2015 г. ситуацията коренно се промени, когато правителството представи своята стратегия “Made in China 2025”. С нея то предприе редица мерки, насочени към масовото навлизане на електрически автомобили на пазара: финансиране на R&D проучвания, субсидиране на автомобилни производители и производители на батерии, налагане на тарифи върху вносните коли, изстискване на всички възможни технологии от съвместните джойнт-вънчъри със западните компании и др.

От скоро важат данъчни облекчения за закупилите NEV, а в някои градове дори е невъзможно да си купиш автомобил с ДВГ. В Пекин под 1% от кандидатстващите за получаване на регистрационен номер за конвенционален автомобил го получават. Това кара клиентите да купят електрически.

Всичко това започва да дава резултати. През миналата година в страната са продадени 1,256 млн. NEV, повечето електромобили, което е с 67% повече спрямо 2017 г. А тази тенденция ще набира все по-голяма скорост. Целта е през 2020 г. да бъдат продадени 2 млн. NEV, което (вероятно) ще се случи. В момента в Китай се продават повече от половината електромобили по света.

Но всичко това води след себе си проблем, който в Китай звучи така: „Качество-гейт“. През 2018 г. китайските производители са отзовали в сервизите си 135 700 NEV, което представлява 10,8% от всичките продадени зелени автомобили. От началото на тази година под сервизна акция вече са попаднали 23 458 електромобила.

Батериите са най-честият източник на проблеми. Някои са далеч от рекламните параметри, а други се изтощават много бързо. Най-големият проблем е свързан с безпричинното възпламеняване на NEV.

Сред другите проблеми може да се изтъкнат дефектни електромотори, трансмисии, километражи и лоши миризми (проблем, на който китайските клиенти са много чувствителни).

Правителството вече предприема мерки по темата. Ще бъдат премахнати субсидиите за NEV с малък пробег, а също ще бъдат наложени производствени изисквания, целящи концентриране на производството в заводи с достатъчно опит. Последното ще облагодетелства големите компании, тъй като в момента в Китай има над 500 стартъпа, които са се концентрирали върху електромобилите и батериите, но от които идват и не малко от проблемите.

Но най-добрият начин да накараш китайците да купуват електрически коли, е като им дадеш такива, които си струва да бъдат купени.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Поръчан от Mercedes, произведен от Porsche

Да си работник в Porsche! Почти 10 000 евро бонус

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Коментари 8
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Свят Преди 1 минута

Киев: Москва е заинтересована от продължаването на тази война

<p>Наруши ли Русия договора със САЩ за стратегическите оръжия</p>

Каква е разликата между хиперзвукова ракета и междуконтинентална балистична ракета?

Свят Преди 26 минути

Хиперзвуковите ракети и междуконтиненталните балистични ракети са предназначени за различни цели и работят с различни механизми

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 1 час

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 2 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 3 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 3 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 3 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 3 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 3 часа

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години

<p>Истинската история на Пепеляшка</p>

Истинската история на Пепеляшка

Любопитно Преди 3 часа

Коя е всъщност Пепеляшка и колко мрачна би могла да бъде тази приказка

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

България Преди 4 часа

Държавният главата посочи обаче, че не вижда как ще функционира правителството по този начин

Асен Василев: ПП не се моли на никого

Асен Василев: ПП не се моли на никого

България Преди 4 часа

Затова ще подкрепим най-възрастния за председател на Народното събрание, посочи той

<p>Отрова за мишки ли е убила&nbsp;Сталин?</p>

Неразгаданите загадки на Студената война

Свят Преди 4 часа

Бил ли е отровен Йосиф Сталин и какво се знае за мистериозното потъване на подводницата К-129

<p>Индия се смалява в полза на Китай</p>

Ще изчезне ли Индия под Китай?

Свят Преди 4 часа

Индийската тектонична плоча се движи с около пет сантиметра за една година в посока към Евразийската, и още по-точно - приплъзва се под Китай

Валерий Залужни

Украинският генерал Валерий Залужни: Третата световна война вече започна

Свят Преди 5 часа

„Украйна вече не е изправена само срещу Русия“, каза генералът