В иктор Орбан лази по нервите на целия Брюксел, включително поставя ултиматуми и на България, но очевидно постига целите си. Европейският съюз е силно раздразнен от преференциалните условия и ухажването, което Унгария дава на китайски компании, за да привлече милиардите им в икономиката си.
Отдавна се говори, че китайци ще строят завод в Унгария, сега вече е официално ясно, че това ще се случи. Унгарското правителство е спечелило многомилиардната инвестиция за завод за електромобили и производство на батерии. Към момента все още не са ясни конкретните параметри по споразумението.
Politico: Орбан ухажва Китай и печели вълна от инвестиции
BYD разглеждаше няколко опции за изграждане на производствена мощност на Стария континент. Изборът им се е спрял на Сегед, в южната част на Унгария.
BYD вече има завод за производство на автобуси в страната, но стремежът да е в челото на автомобилната индустрия в края на десетилетието изисква много по-сериозна инвестиция.
Първите бройки от китайски електромобил Voyah Free са вече в България
Правителствен уебсайт в Шънджън, където се намира централният офис на BYD, публикува съобщение през октомври, че Орбан и председателят и президент на BYD Ванг Чуанфу са се срещали в централата на компанията.
Към момента заявките на BYD в Европа са големи, но изражението им се равнява на малко над 13 000 продажби до ноември, казват данните на Dataforce. Основните от тях (почти 11 000) се падат на Atto 3.
В Унгария заводи имат Mercedes-Benz, Audi и Suzuki, новият завод на BMW се очаква през 2025 г. да започне да произвежда Neue Klasse.
Още любопитни новини от автомобилния свят четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!