Т ретият най-скъп автомобилен производител в света – след Tesla и Toyota – изглежда най-напред от всички китайски производители в атаката си на европейския пазар. BYD я започва с три електромобила на шест европейски пазара: Atto 3 ще стартира от 38 000 евро, докато Tang SUV и седанът Han са оценени на 72 000 евро. По-късно към тях ще се присъедини и седанът Seal, без цена към момента. Говори се, че към гамата в Европа ще бъде добавен и малкият Dolphin.
Големите притеснения на европейските пазарни лидери се крие и във факта, че правителствата в централна и източна Европа са готови на всичко, за да привлекат инвестиции от BYD, която иска да произвежда на континента. Това накара Мишел Шу, генерален мениджър и управляващ директор на BYD Europe, да каже:
“Дори в Китай нямаме такъв вид инвестиция в услугата.”
Това притеснява изключително много големите автомобилни производители. Особено силно срещу това топло посрещане е настроен Карлос Тавареш, шеф на втория по големина концерн в Европа.
“Много просто, просто трябва да помолим Европейския съюз да наложи същите условия в Европа за китайските производители, при които ние, западните производители, се конкурираме в Китай,” каза Тавареш пред журналисти в Париж.
Шефът на Renault се съмнява в паритета между цените на ДВГ и EV
Тавареш смята, че китайските автомобили трябва да бъдат обложени с 10% мито за ЕС, докато европейските компании плащат между 15 и 25% мито, за да продават произведените в Европа автомобили в Китай.
„Китайските производители са посрещнати в Европа с червен килим. Нас не ни посрещат така в Китай," допълни той.
“Притеснително е,” каза Лоренс ван ден Акер, директор по дизайна на Renault group.
“Аз съм европеец. Искам ние да сме лидерите. Китайските производители имат предимство пред нас, а китайското правителство залага на електромобилите от 15 години.”
Докато част от правителствата в Европа са готови на всичко, за да привлекат китайските инвестиции, Еманюел Макрон е готов за защита.
Още по темета четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!