З аводът, който ще е най-големия в Европа за батерии за електромобили, ще помогне на най-големия производител на батерии да фиксира позицията си на върха, като в същото време помогне на европейската индустрия да ускори темповете на електрификация.
CATL казва, че изграждането на производствената мощност за 100 GWh в Дебрецен, Източна Унгария, е най-голямата инвестиция извън Китай, съобщава Automotive News. Строежът ще започне през тази година, след като бъдат получени всички строителни документи. Работата ще продължи не повече от 64 месеца.
След като бъде построен, заводът ще стане най-големият в Европа за батерии и втори в района след този в Германия, в който ще се произвеждат батерии и модули за Mercedes, BMW, Stellantis Volkswagen.
Европейската автомобилна промишленост върви към пропаст
VW, Mercedes-Benz и Tesla анонсираха или стартираха сериозна производствена експанзия в Европа, за да си гарантират достъп до така нужните клетки и суровини, които да подкрепят техните стратегии за развитие.
Китайската компания атакува по всички фронтове, особено в Северна Америка, където трябва да произвежда най-късно от 2026 г., въпреки политическото и икономическо напрежение между САЩ и Китай.
Инвестицията в Унгария е ключова за страната, която е на път да се превърне в основен хъб за електрически автомобили и батерии в Европа.
Повече по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!