К итай, най-големият производител на графит в света, обяви днес, че ще намали износа на определени видове графит, ключов за производството на батериите за електромобилите, съобщава Euractiv.
Китай е най-големият производител и износител на материала, като рафинира над 90% от световния графит, който се използва във всички аноди на батериите за е-коли.
Решението на Пекин идва в момент, когато много правителства по света увеличават натиска си върху китайските компании, включително Европейският съюз. Аргументът на Брюксел е, че китайските електромобили в Европа получават предимство заради субсидиите.
Скоро графитът може да отнеме званието „черното злато”
Всички говорят за литий, никел и кобалт, но графитът е също толкова важен
Американците не остават по-назад. По-рано тази седмица те разшириха ограниченията за достъпа на китайски компании до полупроводници, включително спиране на продажбите на по-модерни чипове с изкуствен интелект, произведени от Nvidia.
Най-големите купувачи на графит от Китай са Япония, САЩ, Индия и Южна Корея.
Съгласно новите ограничения Китай ще изисква от 1 декември износителите да кандидатстват за разрешителни за износ на два вида графит, включително синтетичен графитен материал с висока чистота, висока твърдост и висок интензитет, както и естествен люспест графит и неговите продукти.
Още по темата четете на специализирания сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!