И зцяло електрическите и хибридните модели на KIA трябва да помогнат на марката да постигне заложените цели за намаляване на вредните емисии CO2 през 2020 и 2021 г., но компанията има и резервен план, ако този се окаже недостатъчен.
“Невъзможността да постигнем целите не е опция за нас. Централата ни в Корея не би приела това”, заявява Емилио Херера, главен оперативен директор KIA Europe.
Според проучване на PA Consulting, KIA е на прага да не успее да постигне заложения от ЕС праг на вредните емисии от 91,7 г/км за моделната гама, надхвърляйки го с 3,2 грама. Това би значело, че компанията трябва да понася сериозни глоби от ЕС.
Затова електрификацията ще е от първостепенно значение на марката. Без изцяло електрически и плъг-ин хибридни модели, ще е почти невъзможно KIA да успее да постигне тези цели, коментира Херера. KIA Europe трябва да си осигури възможно най-много електромобили, за да увеличи продажбите си или поне да ги задържи на едно ниво, допълва мениджърът.
Алтернативата на това е намаляване на общите продажби, както направиха някои други марки, но KIA не иска това. А налагането на глоби би било нещо, което корейската култура не би могла да понесе леко.
KIA трябва да продаде 40 000 електромобила в Европа през 2020 г., за да постигне СО2 целите, заявява Херера. Но това няма да е никак лесно, защото марката има проблем с батериите, а електрическите автомобили идват само от завода в Южна Корея.
Според регулациите на ЕС, производителите получават допълнителни бонуси, ако предлагат автомобили, отделящи под 50 г/км. Това става на база на т. нар. система на супер кредити. За да се изчислява средното количество отделяни вредни емисии на цялата моделна гама на производителя, автомобилите, отделящи под 50 г/км се броят за 2 продадени през 2020 г., 1,67 през 2021 г. и 1,33 през 2022 г.
Корейците правят най-качествените автомобили
KIA въведе нов сегмент, XCeed изглежда страхотно
Херера очаква, че KIA ще продаде 16 000 електромобила тази година в Европа, от които 12 000 ще са eNiro и 4000 еSoul.
„И двата се продават толкова добре, че не смогваме с поръчките. В повечето държави вече продадохме количествата за цялата 2019 г., затова в тези държави продаваме количествата за 2020 г.”, заявява Херера. Той е щастлив, че през втората половина на тази година производството на батерии ще се увеличи.
Ускорената електрификация на моделната гама ще повиши продажбите на марката. През ноември в Жилина, Словакия, ще започне производството на плъг-ин хибридните версии на Ceed комби и показания наскоро XCeed. Двата модела ще излязат на пазара през януари 2020 г.
Догодина новият Sorento ще добави в гамата си хибридна и плъг-ин хибридна версии. Представеният на изложението в Женева тази години концепт Imagine ще се превърне в основа за нов електромобил, който ще бъде лансиран през 2021 г.
Така наречените меки хибриди също ще помогнат на марката, макар те да не са обект на системата за супер кредити. През ноември ще се лансира версия на Ceed хечбек с мек хибрид.
Но тъй като всички електромобили идват само от Корея, което е проблем в момента, Херера има още мерки, които би могъл да предприеме, за да постигне целите. Каршеринг бизнесът на KIA в Испания може да стане изцяло електрически, всички демо коли на дилърите може да станат електрически, заместващите коли и служебните коли също може да станат електрически, а всички модели може да започнат да се оборудват с гуми с ниско съпротивление.
До края на 2022 г. KIA планира да предлага 19 електрифицирани модела.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
Сан Франциско иска транспорт с нулеви вредни емисии през 2040 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!