„Ооо, Шан-з-Елизе…”. Коледното настроение е обхванало целия свят, а всички европейски столици (без София) и големи градове греят в коледна украса и коледни базари. Светлините и украсата приканват туристите да оставят парите си в магазините така, както EV9 грее в убийствения си син цвят от витрините на шоурумите на Kia.
EV9 е магнит за клиенти, който демонстрира целия технологичен арсенал на Kia, а той е повече от впечатляващ. Такъв е и дръзкият му дизайн, а Kia, по типичния за коледния месец обичай, е подготвила и доста атрактивен подарък за първите си клиенти на изпълнението Launch Edition. Но всичко по реда си.
Започвам с дизайна. И по-скоро с прочитане на пресрелийза за модела, който доста прилича на такъв на японска или френска марка. Защо? Защото е изпълнен с поредица от сравнения, прилагателни и странни наименования на дизайнерски философии. В случая говорим за „Единство на противоположностите” (Opposites United) и принципа Bold for Nature. От всичко това за мен най-важна е думата bold, защото дизайнът на Kia EV9 е точно това: смело, дори дръзко изявление на факта, че по европейските пътища са малко моделите с толкова дързък екстериорен дизайн.
Реално серийният модел е много близко копие на концепцията от 2021 г., което само по себе си говори за стратегията all in на корейците. Всеки един детайл тук е крещящ и приковава погледа. Може да не ви допадне, но със сигурност няма да остави никого равнодушен, когато види EV9 на пътя. И именно това е търсено с тези размери, вертикална предница, светлинен подпис, с черните колони и „плаващия” покрив, с атрактивните аеродинамични джанти (до 21 инча), както и със страничната линия, която рязко се изкачва към С-колоните.
Kia EV9 (вероятно) ще поляризира с дизайна си, но от тези форми човек трудно откъсва очи. Защото е внушителен, каквито са и размерите му. Все пак това е автомобил, чиято основна цел ще са т. нар. soccer moms в Щатите, където размерът и вътрешното пространство са от първостепенно значение.
Не знам какви ще са възприятията в Западна Европа, но българинът обича големите размери на автомобилите. Обича и да е в центъра на вниманието, а с EV9 няма как да излезе от него. За това спомага фактът, че електромобилът е с 20 см (5015 мм) по-дълъг от Sorento, а междуосието (3100 мм) е с 30 см над това на конвенционалния събрат. Тези факти идват да подскажат, че интериорът е наистина колосален. В действителност, всичко тук е колосално: моделът е най-големият, най-скъп и най-технологичен автомобил, правен от марката.
Той е и почти без конкуренция, ако изключим един, чиято цена стартира от 241 800 у нас и е с 3-лъча емблема на ламарините. Без (почти) конкуренция, защото е 7-местен електромобил. Може да бъде поръчан и в 6-местна конфигурация, като тук седалките на втория ред може да са за релакс (облегалките да се спускат назад, за да се опънете), може и да се завъртат на 180 градуса съм тези на третия ред. Но данъчното законодателство у нас е такова, че родният вносител залага твърдо на 7-местната конфигурация, разбираемо.
Докато съм на тази тема ще кажа, че самите седалки са много естетично издържани, направо са си красиви, като дори шофьорската седалка има настройваща се опора за краката. За пръв път Kia въвежда и Ergo Motion шофьорската седалка, която е с по-малък обем и с масажна функция.
Облегалките на третия ред седалки са електрически, за да се регулират лесно от багажника, когато се нуждаете от повече обем за превоз на товар. А той, като повечето други параметри е огромен – 828 литра при сгънати задни облегалки. Под предния капак, който обикновено не се отваря, също има място за съхранение до 90 л при версията RWD (52 л при AWD).
Оставям обема, за да обърна внимание на конфигурацията на Panoramic Wide Display с два 12,3-инчови дисплея, а между тях има и 5,3-инчов дисплей за климатичната система. За разкош има и 12-инчов Head-up дисплей. На арматурното табло има и няколко сензорни бутона за бърз достъп до основните функции.
Целия материал и всички подробности за задвижването може да протете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!