KGM Torres EVX се учи от най-добрите (тест драйв)
Източник: Ратола

М инаха повече от 15-ина години, откакто за последно се докоснах до SsangYong. Не, това не е китайска марка, южнокорейска еа, която у нас (а и не само) е известна с Rexton.

За тези времена се промениха доста неща за марката. Това бяха едни от най-турбулентните години в историята й: премина под шапката на Mahinda, намесиха се синдици, бе заплашена от фалит, докато на сцената на излезе концерна KG Group, който сега иска да върне марката отново в играта.

Няколко неща обаче останаха непроменени. И тогава SsangYong, и сега KG Mobility изповядват една философия: I Learned From The Best, както пее легендата на R&B и соул жанра Уитни Хюстън.

Зад волана на KGM Torres EVX

Тогава уроците бяха от Mercedes, като се използваха двигатели, скоростна кутия, електроника... И това бе от основните плюсове на корейската марка, не се криеше, напротив. Спечелиха по-информираните, заложили на азиатската марка с дизайн на Джорджето Джуджаро.

Днес, макар и с друго име, компанията отново залага на вечния хит на Уитни Хюстън. Този път, предвид факта, че Torres EVX е електромобил, KG Mobility ползва експертизата на BYD: батерия, електромотор и като цяло електрическа задвижваща система от китайския гигант.

Източник: CarMarket.bg

Свързващото звено е другият стълб на корейската философия за успех: съотношение качество-цена. Благодарение на него Dacia постигна невероятни пазарни резултати. KGM не може да се мери (и не иска) с румънската марка по обеми, но предлага разумна цена с добра, изпитана технология. На мен това ми изглежда като добра стратегия, просто трябва да се изчистят още малко от настройките на автомобила, за да стане всичко оптимално.

Иначе Torres, чието име идва от националния парк Torres del Paine в Патагония, познат с планините, глетчерите, езерата и реките си, препратка към приключенската природа на автомобила, вече се продава у нас в конвенционален вариант с бензинов двигател.

Източник: CarMarket.bg

Но сега в полезрението ми е неговият събрат – Torres EVX, който, макар и близък като излъчване, предлага някои съществени разлики в екстериора, за да е ясно изразена разликата между конвенционалното и електрическото задвижване. Ако в първия случай имаме решетка в стил Jeep с шест ламела, при електрическия вариант виждаме изключително тънки фарове, свързани по между си от тънка LED DRL лента с шест точки.

Бронята също е уникална за EVX с фаровете, монтирани ниско в страничните отвори. Открояват се два елемента, които имат своето корейско значение, но с две думи: те са знаци от националния флаг на страната. Такива има и отзад, като тук акцентът е монтираната в петата врата резервна гума с много стилно оформен капак.

Източник: CarMarket.bg

Няма как да подминем С-колоните, в които се виждат прилики с Ford Explorer, Range Rover препратка може да се открие в задните светлини, но нямам нищо против всички тях: Torres EVX изглежда доста атрактивно, различно.

Колесните арки са силно раздути, под тях се монтират 18- или 20-цолови колела, ръбовете в предния капак и под страничните врати, релсите на покрива, масивните огледала, всичко това иска да придаде сериозно офроуд излъчване, което е разбираемо. Повечето модели в миналото и настоящето на SsangYong залагаха не само на излъчването, а на сериозни офроуд възможности.

Пътуване на ток с Nissan Ariya през вековете до крепостта „Перистера” (ВИДЕО)

Тук, предвид променените условия, оставаме само с излъчване, но и то не е малко, Torres EVX се откроява на пътя. Спомага и палитрата от 12 цвята, включително 5 двуцветни изпълнения. Иначе пътен просвет от 169 мм и 2WD не са предпоставка за нещо повече от преминаване по черен път.

Източник: CarMarket.bg

Промени има и в интериора на Torres EVX (спрямо ДВГ-версията), при това сериозни. Аз няма да правя сравнения. Ще кажа само, че електромобилът е силно дигитализиран, което от една страна придава много модерен вид, но от друга страна тук е скрит и основният проблем на автомобила, за който ще разкажа след малко.

Иначе виждаме два 12,3-инчови дисплея, като единственият физически бутон е този за аварийните светлини. Екраните са с много добра резолюция, но са бавни като реакции. Воланът е удобен, седалките също, но пространството е това, което впечатлява. Домакините не се впуснаха в детайлно разкриване на всички параметри, спестиха от къде идва платформата, но логично е тя да е от Korando.

Не Golf, новият Tiguan е мерилото в гамата на Volkswagen (видео)

Torres е дълъг 4,7 метра, междуосието му е почти 2,7 метра. Височината е сериозна, а резултатът е, че, ако седиш отзад и си се облегнал на седалката, трудно можеш да чуеш какво си говорят колегите ти отпред. Наистина прещедро вътрешно пространство в областта на краката и главата. За обемът говори и фактът, че багажникът е с обем 703 литра (тук дори Skoda издиша), а със скритите ниши и отделения за съхранение достига 839 литра.

Източник: CarMarket.bg

Това е предостатъчно да натъпкате багажника догоре и се отправите на уикенд сред природата. За него ще помогне и фактът, че електромобилът предлага функцията V2L. Казано по друг начин, той може да захранва външни електрически уреди, в това число осветителни тела, къмпинг оборудване и т.н.

Така стигнах и до технологията, която, както вече уточних в началото, е взета от BYD. Батерията е позната като Blade, тя е LFP, а не литиево-йонна, по-евтина е и освен това е от т. нар. „Cell to Pack” тип. Клетките с правоъгълна форма сe монтирани директно в пакета, за да се осигури по-висока енергийна ефективност и повишена безопасност. Термопомпа спомага да се оптимизира пробегът в студено време.

Капацитетът на батерията е 73,4 kWh. Електромоторът също е на BYD, мощността му е 207 к.с. и 339 Нм. Бордното зарядно устройство е 10,5 kW. Максималната мощност на зареждане е 145 kW. На DC станция с мощност 100 kW батерията ще се зареди от 10 до 80% за 40 минути. И накрая, пробегът, KGM казва, че Torres EVX може да измине до 462 км (WLTP) с едно зареждане. Казва, защото ние не успяхме да го засечен.

Източник: Ратола

Първо, защото с колегите минахме под 200 км. Второ, защото не успяхме да видим какъв е средният разход. И тук идват проблемите, те са свързани с липсата на логика и интуитивно боравене с менютата. Трима журналисти намерихме доста трудно как да стигнем до средния разход на енергия. Но в момента, в който изключиш автомобила той изчезва, без следа, нулира се и не можеш да снимаш, не можеш да направиш сметка.

Kia EV9 e като бляскава витрина на Шан-з-Елизе (тест драйв)

Не можеш и да използваш и нещо толкова просто, колкото са режимите за задвижване (Comfort/Sport/Eco/Winter). Те не се сменят с превключвател, а от дисплея. Но отново трима човека не успяхме да ги намерим дълго време. Защо, защото единственото меню, което не проверихме, бе това на двузоновата климатична система. В крайна сметка влязохме и в него, за да установим, че част от настройките по автомобила, включително режимите за задвижване бяха набутани в менюто за климатика.

Източник: CarMarket.bg

Добрата новина от всичко това е, че след обратната връзка корейците ще могат да доизпитат тези неточности с актуализация по въздуха. С механични настройки обаче ще трябва да поработят върху пътното поведение. И визирам специално един аспект от него: рязкото подаване на газ, за да изпревариш или само да се позабавляваш. Макар автомобилът да не е спринтьор (8,1 сек до 100 км/ч), при всяко подаване на газ предните колела превъртат, и трябва да контрираш с волана, защото те насочват към външната на пътя посока. Това трябва да се неутрализира.

Иначе комфортът е на висота, дори надмина очакванията ми. С много над очакванията ми е и фактът, че Torres EVX е уникално предложения в електрическия SUV-сегмент. Моделът се предлага с най-дългата гаранция на батерията от 10 години и 1 милион километра! След 2000 цикъла на бързо зареждане, компанията казва, че очаква използваемият капацитет да остане над 70%.

Източник: CarMarket.bg

За цените не казах нищо, причината за това е, че от официалния вносител все още нямаме информация за тях, а по време на теста ни в Истанбул домакините ни спестиха тази информация.

Технически характеристики:

KGM Torres EVX

Размери

Дължина, мм: 4715

Широчина, мм: 1890

Височина, мм: 1715

Междуосие, мм: 2680

Тегло, кг: 1915

Задвижване

Батерия, тип: LFP

Капацитет на батерията (нетен), kWh: 73,4

Макс. мощност, к.с.: 207

Макс. въртящ момент, Нм: 339

Макс. скорост на зареждане, kW: 145

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 175

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,1

Пробег, км (WLTP): 462

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: n/a

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Сирия обеща да преследва всички, които са замесени в масовите убийства

Сирия обеща да преследва всички, които са замесени в масовите убийства

Свят Преди 5 часа

Ахмед аш Шараа посочи, че "остатъците от бившия режим" нямат друг избор, освен да се предадат незабавно

Пиърс Броснан: Следващият Джеймс Бонд трябва да е британец

Пиърс Броснан: Следващият Джеймс Бонд трябва да е британец

Любопитно Преди 7 часа

Според романите на автора Иън Флеминг Бонд има баща шотландец и майка швейцарка

Джорджеску няма да бъде допуснат до изборите в Румъния

Джорджеску няма да бъде допуснат до изборите в Румъния

Свят Преди 8 часа

Очаква се по-късно тази вечер членовете на бюрото да обявят мотивите за решението си

Предстои първото лунно затъмнение за 2025 г.

Предстои първото лунно затъмнение за 2025 г.

Любопитно Преди 9 часа

Две седмици след лунното затъмнение на 14 март ще настъпи и първото за годината слънчево затъмнение, но то няма да е видимо от българска територия

<p>Карадимов:&nbsp;Лилипути твърдят, че съм калинка</p>

Карадимов за атаките към кандидатурата му за председател на КЗК: Лилипути твърдят, че съм калинка

България Преди 9 часа

По негови думи няма вариант да се откаже от номинацията заради подкрепата, която е получил

Главният политически съюзник на Ердоган с призив към ПКК

Главният политически съюзник на Ердоган с призив към ПКК

Свят Преди 9 часа

"Кървавият бич, който измъчва страната ни от десетилетия, най-накрая е към края си"

Два атентата в Южен Тайланд, има загинали и ранени

Два атентата в Южен Тайланд, има загинали и ранени

Свят Преди 10 часа

Нападателите са детонирали взривни устройства при нападението

Екатерина Михайлова: Който подкрепя бюджета, е част от управлението – това е правило

Екатерина Михайлова: Който подкрепя бюджета, е част от управлението – това е правило

България Преди 10 часа

Михайлова заподозря, че пак можем да влезем в задкулисно управление

Израел: Спираме доставките на електроенергия за Газа

Израел: Спираме доставките на електроенергия за Газа

Свят Преди 10 часа

Пълният мащаб на последиците от решението засега не е ясен

<p>Италия увеличава армията си</p>

Италиански медии: Италия планира увеличаване на армията си

Свят Преди 10 часа

Планът може да бъде финансиран от обявената неотдавна програма на Европейския съюз за увеличаване на разходите за отбрана и сигурност

САЩ, ЕС и ООН с тежки критики за насилието в Сирия

САЩ, ЕС и ООН с тежки критики за насилието в Сирия

Свят Преди 10 часа

"Временните сирийски власти трябва да подведат под отговорност извършителите на тези масови убийства"

Каракачанов: Депутатите се държат като част от футболна агитка

Каракачанов: Депутатите се държат като част от футболна агитка

България Преди 11 часа

Той посочи още, че между Тръмп и европейските лидери има идеологическа пропаст

<p>Как властта реагира на студентските протести в Сърбия</p>

"Водни оръдия, гумени куршуми, драматични ситуации": Как властта реагира на студентските протести в Сърбия

Свят Преди 11 часа

"Трагедията с навеса беше просто катализатор на натрупаното недоволство"

<p>Ето какъв е броят на въздушните нападения срещу Украйна през изминалата седмица</p>

Само за седмица: Русия е извършила над 2100 въздушни нападения срещу Украйна

Свят Преди 11 часа

Това заяви Зеленски в публикация в социалните мрежи

Папа Франциск благодари на медиците

Папа Франциск благодари на медиците

Свят Преди 12 часа

88-годишният папа реагира добре на лечението и през последните дни показва "постепенно, леко подобрение"