К акво е общото между състезателната писта и Масачузетския институт за технологии? Отговорът: това творение, което виждате на снимките. Бъдещето на най-невероятните спортни автомобили е родено именно тук. Италианската компания за супер спортни автомобили обедини усилия с умовете от MIT, а резултатът е този невероятен като форми и технологии концептуален автомобил, наречен Terzo Millennio. Това е италианският израз за „трето хилядолетие” и самото име на модела говори какво да очакваме от него. Електрическият модел трябва да посочи пътя, по който Lamborghini ще поеме в бъдеще. Стефано Доменикали, председател и изпълнителен директор на компанията, определи сътрудничеството като „важна страница в бъдещето на супер спортните автомобили от третото хилядолетие.”
Lamborghini и MIT са създали най-модерните системи за съхранение на енергия, а също и нови материали. Тези системи няма да влязат в обръщение в следващото поколение модели на Lamborghini, те трябва да покажат пътя за развитие на моделите на марката в по-далечно бъдеще.
Резултатът от това сътрудничество е… грандиозен, най-меко казано. Terzo Millennio не предлага нищо, което да сме виждали до този момент. Той е ултра олекотен, а дизайнът е бил насочен единствено към оптимизация на аеродинамиката. Всяко от четирите колела се задвижва от отделен електромотор, което е дало възможност на дизайнерите да дадат воля на въображението си, което не би било възможно, ако се използваше конвенционален двигател.
В действителност, думата конвенционален не би могла да се използва по отношение на Terzo Millennio. Екипът е предложил модерни суперкондензатори и батерии, които са вградени в карбоновите панели на купето. Целта не е само много висока мощност, задвижваща четирите колела, но също и бързо презареждане, ефективно регенериране на кинетична енергия и много по-бавна деградация на батериите.
Как работи това? Самите панели на купето играят ролята на батерии, които заменят големия и тежък пакет конвенционални батерии, монтиран в пода. Концепцията се захранва от въглеродни нанотръби, които са вградени между външния и вътрешен слой на карбоновия панел, за да не бъдете ударени от ток. Така самото купе на Millennia е превърнато в „акумулатор за съхранение на енергия”.
Какво става при нарушаване целостта на повърхностите? Много просто, умовете в MIT казват, че автомобилът може да се самолекува. Т.е. карбоновото купе може да засича пукнатини и повреди по повърхностите, като при засичане на такива, „микро-канали, запълнени с лекуващи химикали” ще действат проактивно за отстраняване на този дефект.
Какво следва оттук насетне? Със сигурност бъдещето на моделите на Lamborghini е електрическо. Но по-интересното е, че част от технологиите в ненормалния Terzo Millennio също ще бъдат вградени в моделите на компанията. Въпросът е кога, защото едни от технологиите са по-близо до серийно производство, други – доста далеч.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Koenigsegg Agera RS детронира Bugatti и взе приза „Най-бърз автомобил в света”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!