Караме Kuga: най-електрифицираният модел на Ford
Източник: Ford България
0

В опит да отмъкне клиенти от Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008, новият Ford Kuga предлага по-изчистен екстериор, изключително просторен интериор и доста богата палитра за задвижване, като автомобилът се кичи със званието „най-електрифициран модел” в гамата на Ford. Но това далеч не е единствената силна черти в характера на новия модел.

Започвам от външния вид на Kuga, който ме кара да мисля, че гледам един раздут до мащабите на SUV Focus, но дизайнерите са направили така, че да не изглежда като някаква силиконова кукла, решила да се „разкраси“ при д-р Е. Пластмасите от предишното поколение са изчезнали почти напълно, като дизайнерите са заложили на плавните линии и извивки.

Зад волана на Ford Kuga

Моделът ляга върху по-дълга база, има по-дълъг преден капак, още по-наклонено задно стъкло и по-ниска линия на покрива. Типично за Ford, моделът се предлага с три различни маски за Titanium, ST-Line и луксозния Vignale, като аз предпочитам средната, спортна линия с брони и странични протектори в цвета на каросерията и предна решетка, предна защитна кора, заден дифузьор и релси на покрива в черен цвят. Опционалните 19-ки стоят много добре, но и стандартните 18-ки нямат забележка. Като цяло дизайнът е доста изчистен, не толкова спортен като на Ford Puma.

Източник: Ford България

Никога преди потенциалният клиент на Kuga не е имал толкова богат избор за задвижване. Той обхваща 1,5-литров бензинов мотор (150 к.с.) с „ръчка”, както и дизелов двигател със същия работен обем (120 к.с.), който може да поръчате с 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична трансмисия. Има и 2,0-литров дизел (190 к.с.) със задвижване на четирите колела (единствена версия) и „автомат”. Със същия обем (150 к.с.) е меката хибридна дизелова модификация (48V електрическа система), а най-мощната версия е бензиновият 2,5-литров плъг-ин хибрид, генериращ 225 к.с., които задвижват предната ос посредством CVT трансмисия. Доста възможности за избор, но прави впечатление, че мекият хибрид върви с дизелов мотор, а автоматична трансмисия няма с бензинов двигател (освен CVT-то на версията PHEV). На по-късен етап тази година ще се появи и пълна хибридна версия с 2,5-литров бензинов мотор.

Източник: Ford България

Очакванията на Ford са, че плъг-ин хибридът ще съставлява около една трета от общите продажби (Kuga е най-продаваният плъг-ин SUV в Европа). Затова и аз насочвам вниманието си първо към тази версия. Конфигурацията включва 2,5-литров бензинов двигател по цикъла Аткинсън, електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 14,4 kWh. Така Kuga генерира 225 к.с. мощност, но по-важното е, че предлага до 56 км пробег на електричество (WLTP цикъл).

Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)

Хибридната Skoda Superb iV вади скрити козове

Последният параметър значи, че в града може да се движите само на ток (пълното зареждане на батерията от външна 230-волтова електрическа мрежа ще отнеме по-малко от 6 часа), като разходите ви биха могли да са за зареждане само на батерията. Иначе средният параметър за разход на гориво е 1,4 л/100 км, но това е при положение, че зареждате поне веднъж батерията.

Източник: Vesti.bg

Аз лично взех автомобила и на борд компютъра показваше възможен пробег от 47 км. Посоката беше София-Пловдив, което ще рече, че карах предимно на пълна газ, затова и бързо-бързо изчерпах наличния заряд (моделът предлага режими EV Auto, EV Now, EV Later и EV Charge). Истинските качества на един плъг-ин хибрид проличават при смесено шофиране, но маршрутът ми бе предимно магистрала. В Пловдив (след 150 км пробег) стигнах при среден разход на бензин от 5 л/100 км. Ща кажа, че преди няколко седмици карах плъг-ин хибрида на Skoda Superb, като тогава изминах 230 км при средно около 4 л/100 км.

Източник: Ford България

Прилики между двата модела (макар в коренно различни класове) откривам в комфортното поведение на магистралата, както и във вътрешния обем. Superb е ненадминат по този параметър, но и Kuga предлага завиден вътрешен обем спрямо конкурентите си. Иначе повечето представители в класа дори не могат да се доближат да прецизното управление, качество, на което Ford много държи и по което се различава от останалите. За тази прецизност на управлението отчасти „вина” носи предното McPherson окачване и многораменното задно.

Тестваме един различен М автомобил: BMW M235i Gran Coupe

Тестваме застрашен вид: Audi SQ8 е с най-мощния дизел в Европа

Иначе Kuga PHEV не изпъква с ускорение до 100 км/ч (едва 9,2 сек), макар да впряга 225 к.с. Този факт се дължи на теглото от 1844 кг. Тук по-маломощният 2,0-литров дизел със 190 к.с. и AWD задвижване го изпреварва с 8,7 сек. Но едва ли параметърът 0-100 км/ч е толкова важен в този конкретен случай. Истинската сила при ускорението на плъг-ин хибрида идва в междинното ускорение. Същото важи и за най-мощния дизел (с който се прибрах от Кърджали до София), който генерира 400 Нм въртящ момент. На мен той ми показа около 6,5 л/100 км среден разход, но с доста натискане на магистралата.

Източник: Ford България

Голям плюс на Kuga е просторният интериор. Моделът е по-широк и по-дълъг от предходния съответно с 44 и 89 мм, а междуосието е увеличено с 20 мм. Това означава увеличено пространство за пътниците отпред и отзад, макар височината да е снижена с 6 мм. Багажникът с обем 645 литра е най-големият в класа (този на плъг-ин версията е с обем 581 л).

Качеството на материалите също е на много по-добро ниво спрямо предшественика, макар тук да няма място за сравнение с Peugeot 3008. Новият 12,3-инчов LCD приборен дисплей залага на конвенционалните контролноизмервателни прибори, а над централната конзола стои 8-инчов дисплей. От него се контролира системата SYNC 3, към която мога да отправя някои критики, сравнявайки я с конкурентни. Ford продължава да залага на физическите бутони, които не изглеждат толкова модерно, но пък са много по-лесни и интуитивни за работа. За първи път Kuga се предлага с модемната технология FordPass Connect, която позволява на клиентите да управляват дистанционно набор от автомобилни функции от всяко място със сигнал за мобилни данни. Като опция моделът предлага аудиосистема B&O с мощност 575 вата и 10 високоговорителя.

1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)

Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)

За финал оставям темата цени, която винаги е вълнувала родния читател и клиент особено много. Най-евтината версия на новия Kuga започва от 55 900 лв. с ДДС. Това е версията с бензинов 1,5-литров двигател със 150 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия (Titanium). За сравнение ще дам цената на най-евтиното Peugeot 3008 (преди фейслифта). То струва 48 437 лв. с ДДС, а бензиновият двигател е с обем 1,2 литра и мощност 130 к.с. Цените на плъг-ин версиите са аналогични в топ изпълнението им, тъй като тази модификация вероятно ще върви именно с най-богатото оборудване.

Източник: Ford България

Ford Kuga e семеен автомобил, притежаващ едно конкретно качество, извеждащо го пред повечето негови конкуренти: забавното управление. Той е почти толкова прецизен колкото Focus, но много по-практичен и с характерния за SUV външен вид.

Източник: Ford България

Технически характеристики:

Ford Kuga 2,5 PHEV FWD

Размери

Дължина, мм: 4614

Широчина, мм: 1883

Височина, мм: 1675

Междуосие, мм: 2710

Маса, кг: 1844

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров

Работен обем, куб. см: 2449

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 225 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: n/a

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,2

Среден разход, л/100 км: 1,4

Вредни емисии СО2, г/км: 32

Базова цена на тестваната модификация, лв. с ДДС: 73 100 (топ версия 84 700)

 

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Люпчо Палевски беше екстрадиран от Турция

Люпчо Палевски беше екстрадиран от Турция

Свят Преди 3 часа

Той се намира на територията на Северна Македония

<p>&quot;Хамас&quot; отправи остри&nbsp;обвинения към Израел&nbsp;</p>

"Хамас": Израелските промени на проекта за примирие в Газа доведоха до безизходица

Свят Преди 3 часа

Трябва да сложи край на войната в обсадения палестински анклав, заяви Исмаил Хания

<p>Въоръжен с нож мъж рани няколко души в Швейцария (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Въоръжен с нож мъж рани няколко души в Швейцария

Свят Преди 4 часа

Нападателят е бил арестуван

<p>Главно условие за смяната на властта в Газа е елиминирането на &quot;Хамас&quot;</p>

Нетаняху: Главно условие за смяната на властта в Газа е елиминирането на "Хамас"

Свят Преди 4 часа

Неговите коментари, направени във видеообръщение, последваха изявленията на израелския министър на отбраната

"Ние ще се борим за нашето бъдеще": Ще продължат ли протестите в Грузия

"Ние ще се борим за нашето бъдеще": Ще продължат ли протестите в Грузия

Свят Преди 4 часа

През последните няколко дни грузинските власти арестуваха десетки протестиращи

Изложба разказва за творческия път на Джордж Хъръл

Изложба разказва за творческия път на Джордж Хъръл

Свят Преди 5 часа

Той заснема най-известните лица в киното от 30-те и началото на 40-те години на миналия век

<p>Германия с коментар за спорния&nbsp;закон в Грузия</p>

Германия за закона за "чуждестранните агенти": Грузия се отдалечава от членството в ЕС

Свят Преди 6 часа

Грузия има статут на кандидат-член в ЕС от края на миналата година

Внимание! Затруднено е издаването и замяната на шофьорска книжка

Внимание! Затруднено е издаването и замяната на шофьорска книжка

Свят Преди 6 часа

Това съобщиха от Министерството на вътрешните работи

<p>Жена&nbsp;се простреля с пистолет, разследват смъртта ѝ</p>

Жена от смолянско село се простреля с пистолет, разследват смъртта ѝ

България Преди 7 часа

Водещата версия на прокуратурата е самонараняване, но се работи по всички възможни версии

Полицай е убит по време на безредиците в Нова Каледония

Полицай е убит по време на безредиците в Нова Каледония

Свят Преди 7 часа

Това съобщи френският вътрешен министър Жералд Дарманен

<p>Животът му е в опасност: Премиерът на Словакия бе прострелян (ОБОБЩЕНИЕ)</p>

Животът му е в опасност: Премиерът на Словакия бе прострелян

Свят Преди 7 часа

Фицо е настанен в болница с животозастрашаващи наранявания

<p>Руската офанзива върви по план</p>

Путин: Руската офанзива върви по план

Свят Преди 7 часа

Това обяви Владимир Путин, който бе на среща с министъра на отбраната и висши генерали

Румен Радев подкрепя исканията на Съвета на ректорите на висшите училища

Румен Радев подкрепя исканията на Съвета на ректорите на висшите училища

България Преди 8 часа

Ако искаме да се развиваме като модерна европейска държава, ключът е българската наука и образование, каза той

Излезе пробата на шофьора, причинил катастрофата в Пловдив

Излезе пробата на шофьора, причинил катастрофата в Пловдив

България Преди 8 часа

Разследването на причините за катастрофата продължава

Роберт Фицо

"Брутално и безмилостно": Реакциите след стрелбата срещу премиера на Словакия Роберт Фицо

Свят Преди 9 часа

Докато Фицо поздравяваше жителите на града, мъж изскочи от тълпата и стреля по премиера

Простреляха премиера на Словакия Роберт Фицо

Защо бе прострелян Роберт Фицо?

Свят Преди 9 часа

Какви са основните мотиви, които логично излизат на преден план, зад покушението на словашкия премиер