Mercedes-Benz GLC F-Cell: Карахме първия в света водороден хибрид (тест драйв)
Източник: Mercedes-Benz

А втомобилът, който познаваме в настоящия му вариант, са промени в началото на октомври. Може и да не го разбирате, може и да не го приемате, а може и да спорите по темата „За” и „Против” електромобили и „зелени” автомобили като цяло, но неизбежното ще се случи.

А то е свързано с факта, че на 3 октомври членовете на Европейския парламент гласуваха за кардинална промяна на автомобила. Те приеха, че към 2025 г. автомобилите трябва да отделят с 20% по-малко въглероден диоксид (СО2), а през 2030 г. с 40% по-малко от настоящите нива!

Има и допълнително изискване, до 2030 г. общо 35% от продажбите на нови автомобили да са на модели с ниски или нулеви нива вредни емисии. Не се залъгвайте, всичко това ще доведе до коренна промяна на автомобилния парк. Вярно, в България ще го приемем последни, но неизбежното ще се случи: двигателят с вътрешно горене постепенно ще отиде на втори план.

Източник: Mercedes-Benz

Това е причината, заради която до 2022 г. концернът Daimler ще предлага над 130 електрифицирани модели – от 48-волтови версии, през плъг-ин хибриди до 100-процентови електрическите модели. През 2022 г. Daimler ще има на пазара 10 изцяло електрически модела, които през 2025 г. ще съставляват между 15 и 25% от общите продажби на Mercedes. Запознах се с тези цифри по време на международния тест драйв, на който Mercedes-Benz показа EQC стратегията си за бъдещето.

Източник: Mercedes-Benz

За огромно мое удоволствие имах възможността да съм един от първите българи, които можаха да тестват водородния плъг-ин автомобил GLC F-Cell. Още сега ще ви кажа, че този автомобил няма да го видите в България, но той е сред имидж мейкърите на компанията. Той ще е рядка среща и в Германия, тъй като водородните зарядни станции в страната в момента са само 50 (с планове да станат близо 400 до 2023 г.). Но инженерите на Mercedes са се опитали да неутрализират този недостатък, добавяйки към задвижването електромотор и пакет литиево-йонни батерии, които да му осигурят пробег до 51 км (NEDC), който да неутрализира нуждата от често зареждане с водород.

Mercedes-Benz S 560e: S-класата на хибридите (тест драйв)

Audi Q8 е като катедрала на колела (тест драйв)

Прекарах дълго време в ровенето из архивите ми, за да видя кога за пръв път съм писал за водороден автомобил. Вероятно е било в самото начало на века, но тъй като тогава все още по редакциите се пишеше под MS-DOS, архивът ми не е пълен. Но открих материал за Toyota FCHV от 2002 г. Предвижданията от тогава, че водородът е бъдещето, не се оправдаха. За момента само Toyota и Япония продължават усилено да развиват тази технология с Mirai (и мрежа зарядни станции), но сега и Mercedes имат своя прочит, който е малко по-различен и осъвременен за Европа.

Източник: Mercedes-Benz

Въпреки своя обикновен външен вид (изключват цветовете на някои от тестовите автомобили), Mercedes-Benz GLC F-Cell е много впечатляващ технологично автомобил. Вместо традиционен бензинов или дизелов двигател под предния капак, F-Cell принадлежи към една малка част автомобили, които залагат на технология с горивни клетки.

Същите са големи и трудни за монтиране, а това налага определени компромиси с други аспекти на автомобила. Но е и в случая, тъй като пакетът на Mercedes е толкова компактен, че е монтиран в ограниченото пространство на двигателния отсек на GLC. Не само това, но той е монтиран на същите точки, на които се захваща конвенционалният двигател. Под пода пък са инсталирани два цилиндрични резервоара, чийто общ обем е 4,4 кг компресиран течен водород.

Източник: Mercedes-Benz

Дотук нещата не звучат много сложно, но инженерите не са спрели дотук. Течният водород се използва за захранване на горивната клетка, която играе ролята на един вид генератор за електромотора. На борда има и допълнителен пакет литиево-йонни батерии с капацитет 13,5 kWh, които също захранват мотора. При пълни резервоари с водород и заредена батерия, F-Cell може да измине 478 км.

Suzuki Vitara: бензинова динамика с дизелова икономия (тест драйв)

Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)

Вярно е, това не е пробегът, който може да се очаква от конвенционален двигател, но е съпоставим с по-луксозните Jaguar I-Pace и Tesla Model S. И докато споменатите модели се нуждаят от часове за зареждане на батериите в домашния ел. контакт, резервоарите за водород на F-Cell се пълнят за само три минути. Това при условие, че намерите подобна зарядна станция, тъй като в Германия все още са само 50.

Идеята е да се неутрализира проблемът с дългото зареждане на батериите, но и тук ще се нуждаете от час и половина, за да се заредят вашите батерии. С тях 51 км в реална пътна обстановка няма как да се изминат, но 35 км със сигурност ще са ви достатъчни за ежедневното пътуване до офиса и обратно. След това в ход трябва да влезе водородът.

Източник: Mercedes-Benz

Автомобилът предлага следните режими: Hybrid (оптимално разпределение на разхода между двата източника на енергия), F-Cell (батерията запазва заряда, работят горивните клетки), Battery (автомобилът се задвижва само от батерията) и Charge (ускорено зареждане на акумулаторите по време на движение).

Източник: Mercedes-Benz

Въпреки много сложната си технология за задвижване, F-Cell е много подобен до повечето други електромобили по отношение на возията. Електрическият мотор предлага 365 Нм въртящ момент (211 к.с.), които са налични веднага и ускорение е повече от прилично, макар да не може да се мери с най-добрите показатели.

Уникалното очакване на F-Cell, което е съставено от спираловидни пружини отпред и еднокамерни въздушни пружини с автоматичен контрол на нивото отзад, осигуряват сравнително комфортно пътно поведение.

Имах възможността да карам автомобила само в града, където работеше само електромоторът. Мога да кажа, че шасито е доста добре балансирано, а неравностите на пътя почти не се усещаха. Най-голямо впечатление ми направи усещането, че шофирам изключително тежък автомобил. Не казват колко тежи, но масата се усеща при всяко спиране или по-рязка маневра с волана. Усещах се странно, но в добрия смисъл, защото друг път може и да нямам възможност да карам подвижна водородна бомба (не, резервоарите са с двоен кожух).

Източник: Mercedes-Benz

Моделът вече има и първите си купувачи в лицето на част от германските министерства, националната водородна организация NOW, H2 Mobility и железопътната компания Deutsche Bahn. Към тях трябва да се присъединят още Air Liquide, Shell и Linde, администрациите на Щутгарт и Хамбург. Интересното е, че всички автомобили GLC F-Cell не се продават напълно, а се отдават под наем, като разходите за тях включват поддръжката и необходимите ремонти през целия период.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Посланикът на България в САЩ е подал оставка

Посланикът на България в САЩ е подал оставка

България Преди 30 минути

Панайотов става посланик в САЩ през 2022 г.

Терзиев: Долу ръцете от инж. Стоян Братоев

Терзиев: Долу ръцете от инж. Стоян Братоев

България Преди 1 час

Бонев: „Това е активен саботаж на строителството на метрото на София

Дете на 4 години в София с менингококова инфекция

Дете на 4 години в София с менингококова инфекция

България Преди 3 часа

В градината, която посещава, са извършени над 200 проби

Унгария: Украйна е прекалено бедна за ЕС

Унгария: Украйна е прекалено бедна за ЕС

Свят Преди 3 часа

Бока: ЕС вече ѝ е предоставил най-малко 148 млрд. евро

<p>Принц Хари и Меган с кортеж и охрана на събитие в Ню Йорк</p>

Принц Хари и Меган с кортеж и охрана за срещата Time100 в Ню Йорк

Любопитно Преди 3 часа

Двамата отново предизвикаха вълна от реакции с новата си поява

ГДБОП ще провери има ли пробив в АПИ

ГДБОП ще провери има ли пробив в АПИ

Свят Преди 4 часа

Иванов е уведомил отдел „Киберсигурност” на ГДБОП

Нападение с нож окървави гимназия във Франция

Нападение с нож окървави гимназия във Франция

Свят Преди 4 часа

По първоначална информация едно дете е загинало, а други три са тежко ранени

Хирургът на папа Франциск разказа за последните му мигове

Хирургът на папа Франциск разказа за последните му мигове

Свят Преди 4 часа

Серджо Алфиери каза, че при последната си хоспитализация в "Джемели" тази пролет Франциск е казал, че не иска да бъде интубиран

Русия издаде ядрена заплаха, докато мирните преговори за Украйна са в застой

Русия издаде ядрена заплаха, докато мирните преговори за Украйна са в застой

Свят Преди 4 часа

Тези заплахи съвпадат с нарастващите трудности пред опитите на Тръмп да посредничи за мир между Украйна и Русия

КЗП пуска мобилно приложение за летния сезон

КЗП пуска мобилно приложение за летния сезон

България Преди 4 часа

През 2024 г. общият брой на жалбите и сигналите до КЗП надхвърля 27 000

Ако сте в предизвестие преди напускане, работите с час по-малко – вижте защо

Ако сте в предизвестие преди напускане, работите с час по-малко – вижте защо

България Преди 5 часа

Научете повече по темата в следващите редове

Снимката е илюстративна

„Змии в самолета! Трябва да кацнем!“ - аварийно приземяване след паника на борда

Свят Преди 5 часа

Мъжът носел тениска със змийска щампа и изглежда халюцинирал, че влечугите пълзят из кабината

Снимката е илюстративна

Жена напръска друга с лютив спрей и запали лицето ѝ с електрошок

България Преди 5 часа

Нападението е извършено във филиала на Спешна помощ в Ботевград

София посреща големия финал на “Sesame Турнири на волята” тази вечер

София посреща големия финал на “Sesame Турнири на волята” тази вечер

Любопитно Преди 5 часа

Шоуто в Арена 8888 ще започне с невиждана битка на племената, а всеки гладиатор има шанс да стане шампион

<p>Мишел Обама разкри защо е пропуснала клетвата на&nbsp;Тръмп</p>

„Избрах себе си“: Мишел Обама обясни отсъствието си от встъпването в длъжност на Тръмп

Любопитно Преди 5 часа

Тя подчерта, че отсъствието ѝ е било личен избор, направен в името на вътрешния ѝ комфорт

Снимката е илюстративна

България е четвърта по брой полицаи на глава от населението в Европа - има ли резултат?

Светът в числа Преди 5 часа

Сравнения в ЕС показват, че България инвестира най-много средства в полицията, но престъпността остава спорен показател