И зминалият уикенд бе кошмарен за всички, решили да посрещнат 1 юли на морския бряг. На магистрала „Тракия” бяхме събрани в тапа още на 15-и километър (с любезното съдействие на АПИ), за ремонт, който бе готов, но ограниченията не бяха премахнати. Резултатът: до Бургас движението беше в колона, като още 3 пъти всички спирахме на място.
Всичко това доведе до изнервени шофьори, катастрофи, а аварийната лента си беше гробище за по-стари автомобили, изпод предния капак на които излизаше пара, а млади момчета и момичета гледаха безпомощно.
Силната жега, задръстванията и техническите проблеми на силно остарелия автопарк могат да доведат до прегряване на двигателя. Как да избегнем проблема и бързо да понижим температурата на мотора?
Радиатор и вентилатор
През лятото, в жегата, проблемите с охладителната система напомнят за себе си. Най-често причината за това е радиаторът, който през годините се е задръстил с мръсотия, тополов пух, листа и друга мръсотия.
Най-важното за климатика в автомобила
До повреда на радиатора може да се стигне и след посещение на автомивка. Ако насочите водоструйката към решетката на радиатора, това води до риск от задръстване на охлаждащите клетки, през които въздушният потоп спира да преминава. Така цели сектори от радиатора остават без обдухване, а така намалява ефективността на целия радиатор.
Вярно ли е, че атмосферният двигател е по-надежден от турбомотора
Преди големите горещини е добре да почистите радиатора и да проверите работата на вентилатора. Повреда на мотора на вентилатора води до прегряване на двигателя при ниски скорости, при шофиране в задръствания на първа или втора предавка.
Термостат
Друга причина за често прегряване на двигателя е дефектен термостат, който спира да отваря външната верига на охладителната система, в следствие на което антифризът циркулира в малък кръг. Ще се влоши подаването на антифриз от двигателя към радиатора. Резултатът: прегряване на двигателя.
За да установите неизправност, трябва внимателно да докоснете различните тръби на охладителната система под капака. Ако някои са горещи, а други остават студени, значи е време да отидете в сервиза и да смените термостата.
Какви проблеми още може да причини маслото – четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!