М асираната и повсеместна електрическа офанзива на Volkswagen има една основна цел: да детронира Tesla от върха на електрическия автомобилен Олимп. Начините, по които това може да стане, дава видеото на Business Insider, което може да видите в края на статията. Ние ще маркираме основните елементи.
В момента е сигурно едно: Volkswagen залага всичко на пълната електрификацията. Този залог стана ясен още преди години, но въпреки това компанията все още не е изкарала на пазара нито един електрически модел, макар да няма друга марка от старата генерация, която да си е поставила толкова амбициозна цел.
Сметките на VW: електрическият ID.3 е по-евтин от бензинов или дизелов Golf
Амбициите на Volkswagen се демонстрират най-добре от цифрите. И така, ето и най-важните от тях. Volkswagen ще инвестира общо 37 млрд. евро за електрификация, като 12 млрд. от тях ще отидат за марката VW. Тези средства трябва да доведат до продажбата на 1 млн. електромобила до 2023 г. През 2025 г. броят продадени е-коли вече трябва да е 3 млн. Следващата цифра е най-впечатляваща: до края на 2028 г. концернът планира да е продал 28 милиона електромобила!
Първият електрически кросоувър на VW ще минава до 500 км
Наскоро компанията преоборудва завода си в Цвикау за производство само на електромобили. Там ще се произвежда ID.3, като през 2021 г. в него трябва да се правят по 330 000 е-коли годишно. След това производството на електромобили трябва да започне в заводите в Дрезден, Тенеси и два в Китай. До края на 2022 г. VW Group ще произвежда електрически модели в 8 завода по света (на три континента).
Оптимизмът на босовете на концерна среща и не малка доза скептицизъм, а докато VW тепърва планира да лансира ID.3 (през лятото), догодина Илон Мъск планира да продаде над 500 000 електрически модела, включително да построи Gigafactory 4 близо до Берлин.
Вижте видеото за още любопитни данни.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
За икономичните водачи: Renault и Dacia с нова LPG версия в гамите си
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!