Х одовата част неизбежно се износва дори при внимателно шофиране на автомобила. Така стигаме до логичния въпрос: какво най-често се чупи в окачването.
Амортисьори
Пружинното окачване на различни модели съдържа основно едни и същи компоненти, които като цяло са „консумативи“. Основното „заболяване” на амортисьорите е изпускането на масло или газ. Най-често това се дължи на повреда на уплътненията, което провокира както естествено износване, така и ударни натоварвания, особено през зимата на студена кола. Проблемът се изразява в характерни удари и маслени петна в областта на монтирането и гумените уплътнения.
Пружини
Пружините, изчерпали експлоатационния си живот, както и при екстремни натоварвания и поради грешки при монтажа, са склонни да се спукат. Дефектната пружина може лесно да бъде идентифицирана чрез изкривената позиция на автомобила, промените в просвета и ъглите на сходимост на колелата.
Защо не трябва да оставяме автомобила на „Р“ без ръчна спирачка
Носачи
Разбитите пътища са основната причина за счупване на носачите. Най-често тези елементи страдат при преминаване пред дупка при натиснати спирачки. Затова е добре, когато сте натиснали спирачките, за да намалите скоростта пред препятствие, да ги отпуснете малко преди да преминете през него. Така се разтоварва напрежението върху цялата предницата, като самата тя се повдига нагоре о физичните закони, по този начин напрежението върху всички носещи елементи по окачването се облекчава.
Шарнири
Отново: разбит път и студено време. Първият признак за проблем е характерното скърцане и тропане.
Стабилизиращи щанги
Реагират най-силно на странични натоварвания. В допълнение към износването на опорите на самата щанга, най-честата „болест” е разкъсването на шарнира в резултат на игнориране на неравностите на пътя.
6 признака, по които може да се познае реалният пробег
Кормилни щанги и кормилна рейка
Механизмът на кормилното управление се поврежда поради следните причини: шофиране по неравни пътища, удар в бордюр, шофиране в тежки офроуд условия, паркиране на кола през зимата с обърнати колела, резки завъртания на волана при шофиране на студена кола в студено време, както и излагане на пясък, кал и вода, ако има повредени гумени уплътнения.
Защо не трябва да "мамите", когато минавате през „лежащ” полицай
Агресивното шофиране и вечното бързане, характерно за жителите на големите градове, принуждава много шофьори да не се церемонят с неравностите. Има шофьори, които не смятат за необходимо да намалят скоростта пред дупки, кръстовища и неравности, и това е грешка както на неопитни собственици, така и на тези с дългогодишен стаж зад волана.
Двигателят не стартира: какви може да са причините
Вземете за пример преминаване през „легнали” полицаи. Ако си създадете навик да преодолявате такива препятствия със скорост 30-40 км/ч, ударните натоварвания ще засегнат почти всички елементи на ходовата част. На първо място ще пострадат гумените „консумативи“. Да не говорим, че така се увреждат и гумите.
Не по-малко вредно е да се преминава през подобна неравност с натиснат педал на спирачката - окачването ще бъде натоварено и ударите върху елементите на шасито ще бъдат много по-сериозни, отколкото при ненатоварено окачване, както вече описахме.
Някои шофьори смятат, че мамят системата, като преминават през „легнал“ полицай по диагонал. Всъщност по този начин се увеличава натоварването върху елементите на окачването от страната на препятствието. Освен амортисьорите от едната страна се натоварват и щангите и носачите към него.
Още по темата може да четете на специализирания сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!