П рез 80-те години на миналия век започва завладяването на Изтока от западните компании, които натрупаха десетки милиони продажби с малки (или почти никаква) местна конкуренция.
Сега ситуацията се обръща коренно: наследствените производители трябва да се защитават на родна почва от атаката на китайските производители на електрически автомобили.
Китайските EV гиганти BYD, Chery и Great Wall Motor подготвят поредица от лансирания на около 20 нови модела през следващите 5 години, за което харчат луди пари по посока маркетинг и продажби, става ясно от 18 интервюта, които Reuters е провел с китайски топ мениджъри, консултанти и експерти в индустрията.
Китайските производители си пишат домашното от години в изследване на европейските купувачи. Те наемат ветерани от индустрията и избират дистрибутори с широки познания за местния пазар, за да се справят с Tesla и наследствените производителите, казват интервюираните.
BYD и Chery вече обявиха планове за производство в Европа. Chery ще започне да прави това в бившия завод на Nissan в Барселона още тази година. BYD има за цел да отвори първия си европейски завод Сегед, Унгария до 2026 г.
Европейските продажби на китайските марки остават ниски, защото те са все още много слабо познати - с изключение на MG, бивша британска марка, собственост на SAIC.
Китайските марки искат двойно по-високи цени за колите си в Европа
Тествахме китайския Geely Coolray, който ще се продава в България
Планират се много продуктови лансирания
BYD пусна шест електрически модела в Европа, по-точно в 20 европейски държави. Great Wall планира да лансира по един модел годишно в Европа през следващите пет години, макар миналата седмица да стана ясно, че компанията затваря европейския си офис в Мюнхен. Chery ще пусне осем SUV модела под две марки (Omoda и Jaecoo) през следващите две години, каза европейският управляващ директор на Chery, Йохен Тютинг.
За сравнение, Tesla има само два бестселъра - 3 и Y, като вторият бе най-продаван в Европа, но сега редизайнът му се бави, а продажбите намаляват.
Ръководителите на BYD, Great Wall и Chery казват пред Reuters, че искат да пуснат дълбоки корени на европейския пазар.
Две нови китайски марки дебютират в България
ЕС започва търговска война с Китай, ще налага мита на китайските EV
Китайските марки досега са адаптирали китайските EV за износ, но вече работят върху модели, проектирани от нулата, за да са по-добре таргетирани към европейски купувачи.
Най-хубавото от всичко (за тях) е, че за разлика от западните конкуренти, китайските брандове не са изправени под натиска да реализират бързо печалби.
Целия анализ може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!