Г аранцията срещу корозия на каросерията, която производителите дават за нови автомобили, е не повече от 12 години за леките коли и до 5 години търговските модели. Въпреки това, понякога малки ръждиви шупли може да се появят дори върху боята след само година-две. Има няколко начина да предотвратите появата на ръжда по колата си или поне да забавите появата й.
Защо ръждясва автомобилът?
Металната корозия е спонтанно възникващ електрохимичен процес, при който електрони от купето на автомобила (анод) навлизат в метални части (катод) през вода, смесена със соли (електролит). С прости думи, ръждата е железен оксид, който се образува, когато металът „изгори“ в контакт с кислород, разтворен във вода.
Това означава, че ако няма влага или вода, тоест разтворен в нея кислород, няма да има ръжда. Но това няма как да се случи по нашите географски ширини, напротив, има много фактори, които могат да ускорят процеса на корозия. Започвайки от мръсотия по каросерията, солната луга и препаратите, които през зимата се използват по пътищата, драскотините и микропукнатините по боята.
Как шофьорите убиват окачването си, без да го усетят
Как да предотвратим появата на ръжда?
Има няколко превантивни мерки, които помагат. Ако използвате колата си редовно, трябва да я миете поне веднъж седмично. Особено през зимата, когато почти цялата периодична таблица може да се окаже под колелата.
За да избегнете повреда на боята от соли и химични препарати, не трябва да се ограничавате до просто отстраняване на мръсотията с вода. Измийте колата с пенопочистващ препарат, като почистите старателно колелата и елементите на окачването под калниците, както и, доколкото е възможно, долната част на шасито.
Конски сили и въртящ момент: всички ги ползваме, но какво точно значат
Как да защитим купето от корозия?
Въпреки поцинкования метал, както и основния антикорозионен агент, положен в завода, колата ви няма да пострада, ако допълнително обработите фугите, заваръчните точки, всички достъпни и особено скрити кухини в праговете, вратите, калниците със специалните „Динитрол”, „Тектил” или друг специализиран препарат.
Допълнителна защита на боята може да се осигури и чрез лаково покритие на купето. Експертите препоръчват меко полиране на колата поне няколко пъти в годината, извън сезона. Дълбоко полиране с абразивни пасти, които премахват горната част на лаковия слой се извършва 1 до 3 пъти за целия експлоатационен живот на автомобила. Също така защитният филм против срещу излетели камъчета, който се използва за покриване както на отделни части, така и на цялото купе на автомобила, може да се превърне в пречка за пътя на водата и химикалите към метала на купето.
Целия материал може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!