О т 2017 г. европейското законодателство изисква новите леки автомобили, които се изпитват в съответствие с RDE - съвместим микс от градски, извънградски и магистрални пътувания, да не отделят повече от 168 мг NOx на километър. До 2020 г. тази граница ще бъде намалена на 120 мг.
Новата дизелова технология на Bosch позволява днес автомобилите да отделят нищожните 13 мг NOx при стандартни RDE, което е приблизително 1/10 от предписаната граница, която ще се прилага след 2020 г. Дори при шофиране в градски условия, средните емисии на тестваните кори са едва 40 мг/км.
Ниските стойности се възможни благодарение на комбинацията от модерната технология за впръскване на горивото, новоразработена система за управление на въздушния поток и интелигентното управление на температурата.
Към днешна дата два фактора възпрепятстват намаляването на NOx емисиите от дизеловите автомобили. Първият е стилът на шофиране. Технологичното решение, разработено от Bosch, е високопроизводителна система за управление на въздушния поток на двигателя. Динамичният стил на шофиране изисква още по-динамична рециркулация на отработените газове. Това може да се постигне с помощта на RDE-оптимизиран турбокомпресор, който реагира по-бързо от конвенционалните турбокомпресори. Благодарение на комбинираната рециркулация на отработените газове с високо и с ниско налягане, системата за управление на въздушния поток става още по-гъвкава. Това означава, че шофьорът може да натисне здраво газта без емисиите да скочат рязко.
Пет от най-перспективните автомобилни разработки
Нов доклад казва, че електромобилите ще са пагубни за света
С новия S60 Volvo зачерква дизела
За да се осигури оптимално преобразуване на NOx, отработените газове трябва да са по-горещи от 200°C. При градско шофиране тази температура често не се достига. Поради това са залага на интелигентна система за термоуправление на дизеловия двигател. Тя активно регулира температурата на отработените газове – изпускателната система остава достатъчно гореща, за да функционира в рамките на стабилен температурен диапазон и емисиите остават на ниско ниво.
Новата дизелова система се базира на компоненти, които вече са налични на пазара, като не се изисква допълнителна бордова електрическа система с 48 V. Това ще рече, че тя вече е на разположение на клиентите и може да бъде включена в серийното производство.
И това е само началото, тъй като компанията смята, че дизеловият двигател все още не е достигнал пълния си потенциал за развитие. Компанията възнамерява да използва изкуствен интелект, за да надгради най-новите си постижения. Така ще бъде направена още една крачка към важната цел – разработване на двигател с вътрешно горене, който (с изключение на CO2) практически няма да влияе върху околната среда.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Това е най-продаваният електромобил в света
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!