О т сравнително скоро говорим, че автомобилите са компютри на колела. Това ще продължим да го ползваме, защото те стават (и са) такива. По-точната фраза, описваща новите автомобили, е „софтуерно определен автомобил”.
Идеята е, че базирайки се на това, което автомобилът прави и начина, по който работи, разчитайки повече на софтуера и по-малко на хардуера, функции като ADAS, инфотейнмънт, системи против сблъсък и интерфейси могат да бъдат променени или подобрени, без да се разглобява колата или да се правят нови части.
Изкуствен интелект на Google намалява престоя на светофар с 30%
На теория това би трябвало да е по-добре за нас, купувачите на автомобили. Това вече се случва, например дизайнът на сензорен екран и функциите, които позволява, могат да бъдат надградени чрез флашване на нов софтуер в колата, подобно на зареждането на различно приложение на телефон или компютър.
Има възможност също за въвеждането и актуализирането на AI в интерфейса човек-машина на автомобила, за да улесни водача да контролира аспекти на автомобила чрез гласови команди, които действително работят.
Google и Continental обявиха на изложението в Мюнхен наскоро, че ще си сътрудничат за въвеждане на Google-ски данни и AI технология директно в компютрите на автомобилите. Системата ще бъде базирана на новия Smart Cockpit High-Performance Computer (HPC) на Continental.
Идеята е, че генеративният AI ще позволи на пътниците да комуникират с автомобила с естествена реч, без да се налага да формулират тромави фрази или да се съобразяват с конкретен речник. Разпознаването и обработката се извършват в облака, като се използва огромната мощност на компютрите на Google, а не тази, съхранявана в слаб процесор в колата.
Една от ключовите разлики между тази технология и сегашните гласови асистенти е начинът, по който водачът може да комуникира с колата. Той може да задава допълнителни въпроси, без да повтаря целия контекст, защото генеративният AI на Google Cloud се грижи за това. Системата обаче няма да бъде изцяло агностична за автомобила и всеки ще има достъп до информация, специфична за този автомобил или ръководството за експлоатация на модела.
Още по темата четете на специализирания сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!