С токхолмски синдром. В Wikipedia по темата пише следното: Психологически феномен, при който заложникът се привързва към похитителя си и изпитва съчувствие и симпатия към него, често до такава степен, че да го защитава и да се идентифицира с него
Дали е такъв случаят с клиентите на Tesla, не знам, но има признаци за нещо подобно, защото това е поредният огромен скандал с компанията, която за пореден път заблуждава или откровено лъже клиентите си, но те продължават да купуват продуктите й.
То не беше Autopilot, не беше FSD, не беше таен отдел в Щатите, чиято основна задача е била да отблъсква клиентски жалби (с благословията на Мъск), не бяха дела за катастрофи, тормоз, обиди, The Washington Post изчислява, че около 40 са смъртните случаи, свързани с Автопилота… А сега идва поредната огромна драма, този път позоваваща се на вътрешни документи.
„Tesla Files”: Това е най-големият скандал до момента с компанията на Мъск
„Биг Брадър”, служители на Tesla се забавляват с пикантни кадри от камерите в колите
Всичко е свързано с дефектни части по окачването. Reuters е разработил много дълъг материал за дефектно окачване, разполага с вътрешни документи. Същите описват части по окачването като дефектни. Но Tesla прехвърля разходите за ремонтите върху клиентите, за да намали финансовото бреме, като в същото време насочва усилията си в посока убеждаване на инвеститорите, че ще излезе на печалба.
Проблемите съществуват от ранните дни на компанията, като засягат части по окачването, дори кормилната колона. Един анализ установява, че Tesla е сменила 66 000 полуоски между януари 2021 и март 2022 г. В същия период са сменени горните насочи на 120 000 автомобила по света.
Съобщава се, че редица части са се повреждали в рамките на месеци след доставка на новия автомобил, което значи, че те попадат в обхвата на гаранцията. Но вътрешни бележки разкриват, че производителят е инструктирал сервизните служители да приписват тези проблеми на невнимателно шофиране или съществуваща повреда (както му казваме в България, то така си беше), като целта е била да се спестяват разходите от ремонти.
Такава е честотата на проблемите с окачването, че през четвъртото тримесечие на 2018 г. те са стрували на Tesla $263 млн. в ремонти. През същото тримесечие компанията е успяла да генерира печалба от $139 млн.
Регулаторите не оставят проблемите безнаказано. В Китай е изпълнена сервизна акция през 2020 г. заради дефектно задно окачване. Но това не води до същата акция в САЩ и Европа, тъй като Tesla твърди, че китайските органи бъркат. Като причина да не оспорят решението на китайското правителство се посочват финансови проблеми.
Tesla прехвърля вината за тези дефектни части върху водачите, обвинявайки ги в безразсъдно шофиране, макар да са знаели, че това е по тяхна вина, а не по вина на клиента.
Още по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!