С ветофарите не носят само раздразнение за водачите, те увеличават замърсяването. Обединявайки огромно количество трафик данни, събирани от Google Maps и обработвани от AI алгоритми, технологичният гигант се надява да „излекува” и двата проблеми, регулирайти по-ефективно съществуващата инфраструктура.
Базираният на изкуствен интелект (AI) модел взима под внимание структурата, зелената вълна и продължителността на червеното и зеленото на всяко кръстовище, използвайки данни от Google Maps. След това дава препоръки за оптимизация на светофарите, които могат да се приложат от местните власти, които трябва само регулират продължителността на червения светофар според автомобилния поток. Тук не говорим само за един светофар, а за няколко съседни кръстовища, като така се създават зелени вълни, които облекчават задръстването.
Решението на Google не изисква допълнителна работа по съществуващата инфраструктура, което значи, че въвеждането на Green Light е лесно и по-важното – не изисква допълнителни средства.
Според различни проучвания, замърсяването на кръстовищата може да е до 29 пъти по-високо спрямо това на пътищата със свободно движение на автомобилите, половината от това замърсяване идва от спирането и потеглянето на трафика. Началните данни от Google са, че потенциалът на техния Green Light е да намали спиранията на червено с 30%, а на вредните емисии с 10%.
Къде действа проектът Green Light на Google може да разберете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!