Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)
Източник: #preso_petrov

П рез последните четири седмици тествах четири електрически модела (единият имаше и конвенционален вариант, но този на ток ми хареса повече) и бях на представянето на пети. На този фон, да седна зад волана на нещо от старата школа ми се видя като скок в миналото на автомобила, което аз харесвам изключително много. Защото зад волана на Isuzu D-Max не мислех за Брюксел, Евро 7, Парижко споразумение, политически решения, емисии СО2. Зад волана на Isuzu D-Max значение има всичко онова, което до не толкова отдавна се ценеше най-много: здравина, надеждност, огромни офроуд способности, товароносимост. Добавям и осъвременена и много атрактивна визия, за да се получи един автомобил, който минава навсякъде и върши всичко.

Източник: #preso_petrov

Не ме обвинявайте, че живея в миналото. Моето е свързано с автомобила повече от 21 години, през които съм тествал над 1000 автомобила. На този фон мога да кажа, че беше чудесно. Но съм и напълно наясно как изглежда бъдещето: всичко на ток, но без емоции. Да, някои електромобили имат умопомрачително ускорение, но то никога не може да донесе толкова удоволствие, колкото на един истински бензинов звяр. И не, не смятам, че автомобилите са основната причина (една от тях със сигурност) преди дни да се откъсне айсберг с размерите на о-в Майорка. Но съм убеден, че само до няколко години автомобилите като Isuzu D-Max ще изчезнат от Европа. Затова съм и толкова заинтересован от него.

Източник: #preso_petrov

Компанията Isuzu е като митичен еднорог – чували сте, че съществува, но никога не сте виждали такъв. Сигурен съм дори, че не са малко хората, които дори не са виждали модел на Isuzu, макар марката да е една от най-старите автомобилни компании в Япония – с 20 години по-стара от Toyota.

Причината за това се крие във факта, че преди повече от 20 години Isuzu се съсредоточи само върху леко-и тежкотоварните превозни средства. Този факт е от основно значение, за да разберете защо Isuzu e най-големият производител на дизелови двигатели в света. Това не се тачи вече в Европа, но светът не е само Европа. В Тайланд пикапът е най-разпространеното превозно средство, а да биеш по продажби Toyota Hilux си е повече от достойно за уважение. Това само значи, че D-Max е изключителен автомобил за тежки терени и работа. Проблемът е, че у нас пикапът си остава нишов модел, тъй като не са много бачкаторите, които могат да си го позволят.

Източник: #preso_petrov

Затова и аз го разглеждам по-скоро като лайфстайл модел, а не толкова като такъв, предназначен за работа. Знам, че основното му предназначение е именно такова, но у нас винаги са се купували най-скъпите модификации, накичени с всевъзможни аксесоари. D-Max не прави изключение.

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

Електрическата трансформация на Mercedes започва с EQC и EQA (тест драйв)

На пръв поглед моделът изглежда като обикновен фейслифт: Isuzu е запазил характерното „лице” на модела, като нови са бронята и фаровете. Но в действителност всичко друго е ново: рама, окачване, кабина, двигател, електроника… На този фон би трябвало дизайнерите да разграничат третото поколение на модела много повече от предшественика му, но трябва да кажа, че и така D-Max изглежда много атрактивно на фона на общия автопарк около нас. За това „вина” носят още този оранжев цвят, джантите и стъпенката под вратите.

Източник: #preso_petrov

Шасито е сериозно преработено: междуосието е увеличено с 3 см, с 50% е увеличено сечението на надлъжната греда на рамата. Вече 46% от конструкцията е изпълнена от високоякостна стомана, в резултат на което здравината на рамата е увеличена с 20%. Към това добавям и системата ADAS и до 8 въздушни възглавници, за да констатирам, че това е първият пикап с резултат от 5 звезди за безопасност на Euro NCAP, присъдени по най-новата тестова методология на организацията.

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)

Но безопасността е най-малкото нещо, за което човек да се тревожи на борда на D-Max. Причината е, че самите размери на пикапа се грижат за душевното ви спокойствие. Но тези размери си имат плюсове и минуси.

На първо място размерите са изключително важни за функциите, които по подразбиране са му възложени: превоз на товар над тон (1095 до 1205 кг) в зависимост от кабината (те са три възможни) и теглене на прикачен товар до 3,5 тона.

Проблемът с дългото над 3,1 м междуосие и тегло над 2 тона идва, когато започнете да ползвате D-Max като заместител на SUV. Легнали полицаи и разбити пътища са песен за този автомобил, но при шофиране по хубави пътища или в завои – D-Max не може да се мери нито с пътното поведение, нито с прецизността, нито с тишината на борда на който и да е SUV.

Източник: Isuzu

Положителното в случая е, че той е абсолютно конкурентноспособен с оборудването и изпълнението в интериора. Разбира се уточнявам, че тестовият ми автомобил е с много високо оборудване, затова и мекият материал на арматурното табло и кожената тапицерия правят приятно впечатление. Просторът на задните места (двойна кабина) дори няма да го коментирам (има предостатъчно място), но 9-инчовият сензорен екран заслужава внимание. Автомобилът разполага с пълен набор от асистенти за подпомагане на управлението (благодарение на две камери над огледалото за обратно виждане), но понякога те се намесват ненужно, засичайки обект, който смятат за потенциална опасност. И тук има може да се възползваш от Apple CarPlay и Android Auto, няколко USB входа, аудио система с до 8 високоговорителя и други.

Източник: #preso_petrov

Но най-силните черти на този автомобил изпъкват, когато слезете от асфалта. Именно на пресечен терен Isuzu D-Max се чувства в свои води. Теренът, на който повечето глезени SUV-ове биха се „удавили”. Задачите към тях са за катерене на бордюри и изцапване на джантите по леки черни пътища. Но за пресечени терени си има офроуд специалисти с бетонно окачване, висок клиренс и два скоростни лоста. Последното вече е отживелица, но въртящият си регулатор дава възможност за 4х4 задвижване в режим 4H или 4L, както и за блокиране на задния GKN диференциал. Добавям и най-големия пътен просвет сред конкурентите 235-240 мм под защитната скара на двигателя.

KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)

Рог на изобилието от Renault Megane (тест драйв)

Благодарение на него е възможен ъгъл на заход от 30,5 градуса и ъгъл на отход 24,2 градуса, за да не се притеснявате за броните при по-сериозно забавление извън пътя. Няма как да не маркирам и факта, че моделът може да атакува водни препятствие с дълбочина до 800 мм. Всичко това превръща D-Max в последната истинска крепост за мъжете, както много точно го определи мой колега.

Източник: #preso_petrov

Ако двигателят бе и V6 (какъвто се предлага в Русия), щастието щеше да е пълно. Но Грета Тунберг винаги е на стража, затова и японците предлагат автомобила само с 1,9-литров дизел за Европа, отговарящ на последния екологичен стандарт Евро 6b, без да се нуждае от добавката AdBlue. Това е добре, но само 164 к.с. не са. Въртящият момент от 350 Нм е достатъчен по време на офроуд, но проблемът е, че идва над 2000 об/мин. Това ще рече, че с 6-степенната механична кутия (има и 6-степенна автоматична на Aisin) доста често изпитвам нежелания ефект на турбо дупката, когато качвам „Петрохан”. Новото електрическо серво на волана ме облекчава в серпентините, но за автомобил с подобни размери не може да се каже, че е маневрен. Но пък може да се каже, че е доста икономичен: след 450 км връщам пикапа при среден разход от 7,5 л/100 км, като на борда му бяхме трима човека, колело, тротинетка и още 3-4 куфара.

Източник: #preso_petrov

D-Max не се плаши от тежък офроуд и се надсмива над „легналите полицаи“, а когато напълните „легена“ му се чувства истински пълноценни. Кошмарът идва, щом се наложи да маневрирате и да търсите паркоместа. Но D-Max е от онази особена порода автомобили, която може да доставя удоволствие извън работните задачи – стига да не карате често в централните градски части.

Източник: #preso_petrov

Технически характеристики

Isuzu D-Max

Размери

Дължина, мм: 5265

Широчина, мм: 1870

Височина, мм: 1790

Междуосие, мм: 3125

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1898

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 164 при 3600

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 360 при 2000 - 2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 12,5

Среден разход, л/100 км: 8,4

Вредни емисии СО2, г/км: 214

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 69 890

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
За пореден ден: Милиони в Куба са без електричество

За пореден ден: Милиони в Куба са без електричество

Свят Преди 19 минути

Прекъсването на електрозахранването е причинено от повреда в подстанция

<p>На кого отдава почит църквата днес</p>

Почитаме паметта на преподобния Алексий

Любопитно Преди 26 минути

Светецът се родил в град Рим, западната столица на империята, в 380 г., по времето на император Теодосий Велики

<p>7 звезди, които са готови на всичко за роля</p>

През болка и предизвикателства: 7 звезди, които са готови на всичко за роля

Любопитно Преди 1 час

Да бъдеш актьор не е свързано само с талант и харизма, но и със способността да излезеш извън зоната си на комфорт

<p>&nbsp;&bdquo;Все още ходя на терапия заради това&ldquo; - разкритията на&nbsp;Клои Кардашиян</p>

Клои Кардашиян разкри травмиращ детски спомен, свързан с Крис Дженър

Любопитно Преди 1 час

„Все още ходя на терапия заради това“ – риалити звездата споделя как игра на криеница се е превърнала в момент, който никога няма да забрави

Историк: Русия и Беларус може да опитат атака срещу Литва

Историк: Русия и Беларус може да опитат атака срещу Литва

Свят Преди 1 час

Москва може да провокира НАТО, за да провери дали Алиансът ще защити членовете си, смятат експерти

Гмуркач едва не загина заради смъртоносен охлюв

Гмуркач едва не загина заради смъртоносен охлюв

Любопитно Преди 1 час

Конусовидните охлюви са едни от най-отровните животни на Земята

Учени създадоха биохибридна ръка с реални мускули

Учени създадоха биохибридна ръка с реални мускули

Технологии Преди 1 час

Роботиката и човешката тъкан се обединяват

,

Полицията в Ню Йорк издирва заподозрян, който подпалил мъж на "Таймс Скуеър"

Свят Преди 8 часа

През декември 57-годишната Дебрина Кавам от Ню Джърси почина, след като беше подпалена във влак на нюйоркското метро

Израел: Изстрел от Ливан удари автомобил в Авивим

Израел: Изстрел от Ливан удари автомобил в Авивим

Свят Преди 9 часа

„Всеки огън към Израел от ливанска територия представлява грубо нарушение на договореностите между Израел и Ливан“

Даниил проведе телефонен разговор с архиепископа на Северна Македония

Даниил проведе телефонен разговор с архиепископа на Северна Македония

България Преди 10 часа

Патриархът увери своя събрат, че православните християни в България се молят от цялото си сърце за упокоение на душите на починалите

Нетаняху иска да уволни шефа на Шин Бет

Нетаняху иска да уволни шефа на Шин Бет

Свят Преди 10 часа

През последните седмици Нетаняху и шефът на агенция Шин Бет Ронен Бар влязоха в публичен спор относно реформите в агенцията

Медведев: Изпращането на "миротворци" на НАТО в Украйна ще бъде равносилно на война

Медведев: Изпращането на "миротворци" на НАТО в Украйна ще бъде равносилно на война

Свят Преди 10 часа

Русия многократно е заявявала, че в Украйна не трябва да има "миротворци"

Вучич: Парламентарни избори може да се проведат на 8 юни

Вучич: Парламентарни избори може да се проведат на 8 юни

Свят Преди 11 часа

Според него, ако не бъде съставено ново правителство в законовия срок, ще се свикат избори, най-вероятно на 8 юни

Агнеса Руси Поповска, посланик на Република Северна Македония

Посланичката на Скопие у нас: Искам да изкажа благодарност на България за помощта

Свят Преди 11 часа

Десетки отдадоха почит в памет на жертвите на пожара пред посолството на Северна Македония в София

Американският самолетоносач "Хари Труман"

Йеменските хуси твърдят, че са атакували американски самолетоносач в Червено море

Свят Преди 11 часа

Представител на хусите съобщи, че САЩ са нанесли 47 удари по цели в 7 области в Йемен

Президентът на Венецуела Николас Мадуро

Венецуела упрекна "незаконните" депортации от САЩ

Свят Преди 12 часа

Кабинетът в Каракас е "дълбоко възмутен от заплахата за отвличане на 14-годишни деца"