К омпании като Alfa Romeo, Ferrari, Lamborghini или Maserati са си изградили реноме, което автомобилните ентусиасти по света почитат като божество. Но запитвали ли сте се какво се крие зад техните лога?
На италиански език се наричат scudetti, което се превежда като малки щитове. Те красят едни от най-красивите автомобили за всички времена. Подобно на компаниите, които представляват, тези лога също имат дълга и пленителна история, всяко от които символизира повече от една марка.
Alfa Romeo
Историята на компанията започва 1906 г., когато е основана от френския предприемач Александре Дарак и помощта на няколко италиански инвеститори. Четири години по-късно тя е преименувана на A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). През 1915 г. инженерът Никола Ромео купува бизнеса, преименувайки я още веднъж на Alfa-Romeo.
През 1910 г. на дизайнера Романо Катанео е възложено да създаде отличително лого за компанията. Легендата разказва, че той е вдъхновен от поредица от знамена и гербове, украсяващи Castello Sforzesco в Милано. Единият от тях е гербът на благородното семейство Висконти: бисционе (тревна змия), поглъщащ митичната си пляска, а другият е гербът на град Милано, червен кръст на бял фон.
Катанео взима тези два символи на града и ги комбинира, за да се образува лого, което придобива легендарен статут. През годините преминава леки промени, но в голямата си част е непроменено и до днес.
Ако искате да разберете историята зад емблемите на Ferrari, Lamborghini и Mаserati, четете новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!