Н а 27 декември 1945 г. стартира производството на Volkswagen Limousine (Type 1). Това е истинското начало на историята на успеха на Volkswagen. Моделът е плануван като престижен проект на националсоциалистите. Но след 1939 г. заводът във Волфсбург се използва за производство на въоръжение, а не на автомобили. До края на Втората Световна война са произведени само 630 бройки от модела, който през 1938 г. е преименуван на KdF-Wagen. Но стратегическата визия на британския майор Айвън Хърст (тогава британската армия се разпорежда в града) поставя началото на историята на успеха на Beetle и Volkswagen.
Tихият революционер навършва 50 години
След края на войната надзорът върху Volkswagenwerk GmbH е поет от британското военно правителство. Британците възнамеряват да използват Volkswagen Type 1 за спешните транспортни задачи в тяхната окупационна зона. Именно този британски прагматизъм предпазва завода от планираното му разрушаване. Майор Айвън Хърст изиграва ключова роля в този сценарии. Неговата далновидност и талант за импровизация позволяват да стартира производство на автомобила в условия, доминирани от недостиг. С ентусиазма си по отношение на технологиите и автомобилите, той успява да трансформира бившия оръжеен завод в гражданска индустриална компания за впечатляващо кратко време.
Британското военно правителство вече е издало поръчка за 20 000 автомобила през август 1945 г. В крайна сметка демокрацията си пробива път и до Volkswagenwerk: на 27 ноември 1945 г. работническият съвет, избран с демократично гласуване, провежда учредителното си събрание. Без да се спираме на многото трудности, свързани с храната и жилищата на работниците, липсата на суровини и енергия, в крайна сметка първият седан на Volkswagen напусна производствената линия малко след Коледа. Волфслург и Volkswagenwerk GmbH получават закъснял коледен подарък само осем месеца след края на войната. До края на 1945 г. са произведени 55 автомобила.
Легендарната Toyota Celica навърши 50
От 1946 г. до валутната реформа се произвеждат по около 1000 автомобила месечно. Липсата на материали и работна ръка не дава възможност за по-голям обем. Британците полагат основите за втория етап на разрастване през есента на 1949 г., когато е създадена продажбена и следпродажбена система за обслужване. Експортът на седана на Volkswagen започва две години по-рано.
Решението да се стартира производството на този сериен автомобил е началото на уникалната история на успеха. Под неофициалното наименование VW Beetle, автомобилът става най-популярния модел в света. Производството на „Костенурката” спира през 2003 г. (в Мексико), след като до този момент в света са произведени 21 529 464 автомобила, включително 15,8 млн. в Германия.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Най-бързите автомобили в света
Въздухът в Mercedes EQS ще е чист като в операционна
Президентът на Тoyota: ползите от е-колите са силно преувеличени
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!