Tesla и General Motors са лидери при продажбите на плъг-ин автомобили на щатския пазар, но това означава също, че вече са много близо до края на федералните субсидии, на които се радваха техните клиенти.
Automotive News пише, че до юли месец Tesla ще достигне границата от 200 000 продажби, след което субсидиите при покупка на модел на Tesla ще бъдат прекратени. Очакванията са GM да достигне трази граница в началото на 2019 г.
Следващи в класацията по продажби са Nissan и Ford, но прогнозата за достигане до 200 000 продажби е след поне година-две. Федералната субсидия възлиза на $7500 при покупка или лизинг на нов хибриден или електрически автомобил. Изданието изчислява, че към 31 март Tesla е продала 193 344 автомобила, а GM 181 062.
Всичко това значи, че съвсем скоро някои (Tesla най-вече) ще влезе на пазар, в който ще трябва да се бори с много сериозна конкуренция, тъй като останалите марки тепърва започват да разгръщат своите гами от електромобили, но са много далеч от границата от 200 000 продажби, след която се прекратяват субсидиите. Това означава, че сега ще си проличи потенциала на Tesla да се превърне в масов производител, което Илон Мъск обеща преди повече от две години. Да, предвижданията са GM да поеме този удар по-тежко, но истината е, че всички се вълнуват как ще се справи Tesla.
Продажбите на Tesla и GM съставляват 44% от продадените 853 500 плъг-ин и електрически автомобили след въвеждането на федералната субсидия на 1 януари 2010 г.
Проучване на Institute of Transportation Studies към Университета на Калифорния-Дейвис заключва, че субсидията засяга повече решението за покупка на по-евтин електрифициран автомобил, а не толкова струващите над $75 000 Model S и X. Да, но Tesla тепърва трябва да въведе своята най-евтина модификация на Model 3, което ще означава, че тя няма да може да ползва въпросните $7500 „off” от цената.
Според същото проучване, около 29% от продажбите на плъг-ин автомобили в периода 2010-2014 г. се дължат на федералните субсидии. От този процент около 40% от купувачите на Volt не биха си го купили, ако не са могли да се възползват от субсидия. Същото проучване казва, че само 14% то купувачите на Tesla биха предпочели нещо друго, ако субсидията не бе налична. Но пак да уточним: по това време Tesla продаваше само скъпите S и X, докато толкова дългоочакваната базова версия на Model 3 вероятно също ще попадне под тежкия удар на премахването на субсидията. Затова отново настъпват времена, в които Илон Мъск ще трябва да се оправдава пред инвеститорите. След седмица трябва да излязат резултатите от второто тримесечие, от които ще стане ясно дали е изпълнил (или не) едно от основните си обещания: 5000 Model 3 на седмица.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Италия иска да изкара 1 млн. електромобила на пътя. Цената: $10 млрд.
Toyota Century е японската идея за Rolls-Royce, но на половин цена
Електрическото чудовище на VW унищожи рекорда на Льоб на „Пайкс Пийк”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!