П рез октомври 2015 г., малко след избухването на „Дизелгейт“, PSA Group (Peugeot, Citroen, DS) обяви, че ще се договори с независима организация, която да тества разхода на автомобилите й в реални условия.
Това вече е факт, както се вижда от таблиците. Те са изготвени от неправителствените компании Transport & Environment (T&E) и France Nature Environment (FNE), а данните са потвърдени от одиторската Bureau Veritas. Проучването е проведено по поръчка на Peugeot, за което трябва да отдадем заслуженото на компанията. Резултатите са очаквани.
В сравнителните таблици са дадени данни за средния разход на гориво, определен на база стендови изпитания по действащия стандарт. До тях е реалният среден разход. Очаквано, разлика между обявения и реалния разход има. Но е между цели 40 до 60%.
От къде идва тя? Днес (а и от много години преди това) тестовете се провеждат стационарно, на стенд, като процедурата дава доста вратички на производителите да постигнат възможно най-ниския разход.
Експертите са провели тестовете в реални условия. Всеки автомобил (шофьор, пасажер и багаж) е бил оборудван с измервателна технология. Автомобилите са били шофирани в реални пътни условия: 25 км в града, 39 км извънградско и 31 км по скоростни пътища.
От 2017 г. ЕС се подготвя да вкара в действие нови правила за сертификация на автомобилите (WLTP, Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Задачата: да се направи така, че обявяваните данни да са възможно най-близки да реалните показатели за разход на гориво.
Компанията съобщи данните за 30 версии на най-популярните си модели на европейския пазар (от таблиците не виждате само трите тествани модела DS). До края на годината ще бъдат публикувани данните за още 20 модела, разкри изпълнителният вицепрезидент Жил Льо Борн. Тази година компанията ще пусне онлайн калкулатор, който ще позволи на потребителите да проверят реалния разход на представляващ за тях модел.
Естествено, дори и при реални тестови условия съществуват възможности за не малки отклонения, които зависят в най-голяма степен от стила на шофиране, условията на движение и товарът на автомобила. Въпреки това, ходът на PSA Group е в правилната посока, тъй като трябва да се сложи край на подвеждането на купувачите.
Вижте още:
Канадец си направи Ferrari Enzo и му сложи два самолетни двигателя
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!