Н е е тайна, че най-голямата и значима промяна в автомобилната индустрия се задава с бързи темпове. Процесът за изтласкване на ДВГ от хибридните и електрически автомобили е необратим, но той може да се забави от сериозния недостиг на литиево-йонни батерии. Това показват изчисленията на Volkswagen Group, според които до 2025 г. трябва да бъдат изградени 40 завода с капацитет на прословутия Gigafactory на Tesla.
Улрих Ейкхорн, водещ изследователската и развойна дейност в най-големия автомобилен производител в света, смята, че „ние ще се нуждаем от 200 гигават часа.”
През юни Матиас Мюлер, най-големият човек във VAG, заяви пред журналисти, че през 2025 г. Volkswagen ще се изправи пред трудността да „купува огромен обем батерии”, чийто сумарен капацитет ще се равнява на 150 гигават часа. Такава мощност е достатъчна за захранване на 60-ватова крушка в продължение на 2,5 млрд. часа. По друг начин казано: 285 000 години.
Ако всеки друг производител също си е поставил за цел през 2025 г. да постигне 25% дял на електромобилите от общия микс на продажбите, Volkswagen вярва, че всички производители ще се нуждаят от 1,5 терават часа. Това се равнява на повече от 40 гигазавода с капацитета на този на Tesla, като годишното производство на всеки един от тях трябва да е 35 GWh литиево-йонни батерии. От компанията уточняват, че това тяхно изчисление са основа на допускането, че конкурентите им ще имат същите нужди.
Едно от възможните решения на този проблем ще бъде изобретяването на ново поколение батерии с по-високо гъстота на клетките, което би намалило необходимостта от толкова много заводи за батерии. Инженерите на Volkswagen не спират работа в проучване на химичните процеси за промяна структурата на батерията така, че да я направят достатъчно безопасна и издръжлива. Но Ейкхорн смята, че този процес ще продължи поне още 15 години.
Той отбелязва, че ако не е бил петролният бум в Тексас преди повече от век, то вероятно автомобилната индустрия още в началото е щяла да заложи на електричеството като начин на задвижване. Това той подкрепя с факти. Volkswagen проучва електромобилите повече от 50 години, а още през 1900 г. Фердинанд Порше, основателят на Volkswagen, показва в Париж електрически автомобил.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Отдаване почит на основата, върху която стъпва новото Audi A8
Готино е да си готин в града с BMW X2City
Китайският собственик на Volvo купи разработчик на летящ автомобил
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!