Г оляма част от нас са искали да се докопат до книжката възможно най-скоро. Някои са се учили на старите жигули, москвичи и лади на село, но у нас няма законова възможност да караш преди да имаш свидетелство за правоуправление.
В Западна Европа има страни, които позволяват да се качиш сам зад волана по-рано от това. Германия е една от тях, където младежите могат да шофират (в Швеция съм ги виждал) от 16-годишна възраст, стига да имат А1 свидетелство. Просто с него не можеш да караш нормален автомобил.
И затова ви представяме този симпатичен и много странен хечбек, наречен Geparda (гепард на немски), разработен на базата на Volkswagen up! Той обаче е претърпял доста промени, най-съществената от които е, че вече е триколка от категория L5e. Но дори и определението „триколка“ не е точна, защото по средата на задната ос е монтирано „двойно колело“.
Компанията твърди, че е модифицирала шасито, за да оптимизира стабилността заради тази необичайна задна ос. Отпред са монтирали стабилизатор H&R, а отзад пружини Eibach, за да се минимизира риска от преобръщане, от каквото не е имунизиран Reliant Robin.
Модифицираният up! Може да се смята за конкурент на Citroën Ami, Fiat Topolino и Opel Rocks-e, което електрическо трио на Stellantis също може да се управлява от 16-годишни.
Разликата с тях е, че Geparda е оборудван с 1,0-литров атмосферен мотор с три цилиндъра. Същият се предлага с 59 или 74 к.с., но в този случай мощността е ограничена до само 20 к.с., насочени към предните две колела чрез 5-степенна механична скоростна кутия. Теоретично може да достига 110 км/ч.
Още за Geparda вижте на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!