Т ази година ще е 21-вота издание на конкурса „Автомобил на годината в България“. До този момент до този момент се връчваха титли на автомобили в три основни категории (леки, кросовъри и многофункционални) и три подкатегории (градски, еко и премиум). От тази година тежестта на тези шест класа се изравнява. Но се въвежда и големият приз – „АВТОМОБИЛ НА 2018 ГОДИНА”, която ще се избира измежду 6-те първенци от 6-те категории. Това ще стане в реално време, в рамките на самата церемония, която ще се проведе на 17 януари в „Ринг МОЛ“. В гласуването участват 37 журналисти, работещи в сферата на автомобилната тематика.
Право на участие тази година имат 62 автомобила, появили се на родния пазар в рамките на предходната 2017 г. Те са разделени в 6 категории, като първият етап бе отсяване на финалистите във всяка една категория.
Ето ги и тях.
Финалистите при леките автомобили са: BMW 5-Series, Ford Fiesta, Honda Civic, Hyundai i30, Opel Insignia.
В най-популярната категория, тази на кросоувърите, до финала стигнаха BMW X3, Dacia Duster, Hyundai Kona, Peugeot 5008, Skoda Karoq.
В категорията на многофункционалните автомобили има само два представителя: Isuzu D-MAX и Mitsubishi L200.
За приза в набиращата все по-голяма популярност категория на екологичните автомобили ще се борят BMW i3, Hyundai Ioniq PHEV, Mini Countryman S E, Renault Zoe Z.E. 40, Volkswagen e-Golf.
За отличие при луксозните се борят BMW 5-Series, BMW 6 Gran Turismo, Infiniti Q60, Mercedes-Benz E-Class Coupe и Range Rover Velar.
Финалистите в категорията на градските автомобили са Ford Fiesta, Hyundai Kona, Nissan Micra, Suzuki Swift и Volkswagen Polo.
Победителите във всяка една категория се избират след оценяване по 6 критерия: дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане. Най-ниска относителна тежест има критерият „Функционалност“, за който журито ще разпределя по 15 точки измежду финалистите. Всеки един от критериите „Дизайн“, „Задвижване“, „Пътно поведение“ и „Безопасност“ има по 20 точки, а най-голяма тежест има критерият „Цена/предлагане“ – тук журналистите имат да разпределят 35 точки между финалистите. Това точкова разпределение важи в категориите „Лек автомобил“, „Кросоувър“, „Градски автомобил“. При другите три категории точковото разпределение е малко по-различно, тъй като самите автомобили го налагат.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Болидът на Toyota от „24 часа на Льо Ман“ излиза на пътя
Volkswagen (вероятно) отново е най-големият производител в света
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!