Я понските автомобилни компании са сред най-големите защитници на двигателя с вътрешно горене и най-изоставащи на фронта на електрификацията. Сега триумвират има план за спасения на ДВГ, който е все по-силно застрашен от електромобилите, да не кажем обречен.
Toyota, Subaru и Mazda обявиха за съвместното си сътрудничество и изследването на алтернативни видове горива за конвенционалните автомобили. Към тях намерение да се присъединят имат Honda, Yamaha и Kawasaki.
Първата точка от плана предвижда участие в автомобилни надпревари, като за задвижване на състезателните автомобили ще се използва въглеродно неутрално гориво. Mazda възнамерява да използва 1,5-литровия двигател Skyactiv-D, захранван от биодизел. Toyota и Subaru ще използват синтетично гориво за своите състезателни модели, като то ще бъде добивано от биомаса.
Втората стъпка в плана предвижда компаниите да продължат разработването на водородни двигатели. Kawasaki вече направи първия в света водорововоз, превозващ този вид гориво под високо налягане. Компанията прави проучвания за технология за транспорт на големи обеми водород в Япония, който се произвежда от австралийски лигнитни въглища. Съвместно с Yamaha компанията Kawasaki разработва технология за водородни двигатели за мотоциклети, като към тях се присъединяват Honda и Suzuki.
Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да е катастрофален за Япония
Третата стъпка е привеждането на спортни състезателни болиди на водород. Toyota, Yamaha и Denso работят по създаването на водороден двигател от 2016 г.
Сред участниците най-дискутирано е името на Toyota, която наскоро бе наредена след ExxonMobil и Chevron като компаниите (по доклад на Influence Map), които създават най-много пречки, лобирайки срещу зелените политики.
Президентът на Тoyota: ползите от е-колите са силно преувеличени
Това не е първият път, когато Toyota се свързва с лобиране срещу политиките за намаляване на въглеродните емисии. По-рано през годината материал в The New York Times обвини японския производител, че е направила среща с конгресмени. Целта й е била да се формира лоби срещу намеренията на администрацията на Джо Байдън за ускоряване на електрификацията на автопарка в САЩ.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
BMW няма да изостави двигателя с вътрешно горене
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!