Н а няколко стотин метра от централата на BMW в Мюнхен се намира и Олимпийският комплект, където вчера (19 април) се състоя премиерата на новия еталон за луксозна мобилност. На специалното събитие присъстваха четири български медии, една от които беше и нашата. Разказваме ви от първо лице за впечатленията ни от новата Серия 7, основният акцент при която безспорно е електрическата лимузина i7.
Седмото поколение на Серия 7 дебютира 45 години след появата на оригинала. На сцената го представи Петер Нота, вторият човек в компанията. След него до лимузината застана е човекът, който от години твърдото ядро фенове „хранят” за неговите решения. Говоря за Дамагой Дудец, главният дизайнер, направил и този автомобил.
Да, същото ядро фенове ще продължат да сеят крайни заключения по адрес на Серия 7, но нека не избързваме. Уверявам ви, че на живо i7 (и конвенционалния му събрат) изглеждат много по-добре от първото впечатление, което ще придобиете от снимките.
Отново имаме огромната решетка, като при електрическия модел тя свети на тъмно, но истинският проблем отпред са по-скоро повечето детайли, а не толкова голямата решетка. Но ви уверявам, че този автомобил изглежда впечатляващо. Общото възприятие е за нещо колосално (и като размери, и като лукс, и като технологии), а профилът е поразителен. Не очаквайте определението „красив”, но предишните три прилагателни са най-точните, които мога да опиша този автомобил. Няма да има човек, който да не бъде поразен, когато види тази машина на живо.
Дългата предница и този разточителен силует се простират на 5391 мм дължина. Междуосието е цели 3215 мм, което означава едно: огромно вътрешно пространство. Моделът ще се предлага само в тази дълга база. По-важното е, че платформата на „седмицата” е изцяло нова, като на нея ще се произвеждат едновременно i7 и моделите к конвенционално задвижване.
Така стигаме до технологията, скрита под лъскавите панели, изработени от стомана, алуминий и композитни пластмасови материали. Започвам с i7, защото в Европа моделът ще дебютира първо в изцяло електрически вариант. Неговото задвижване осигурява батерия с нетен капацитет от 101,7 kWh, която е различна от батерията в iX. Различават се не само по капацитет, но и по доставчика. BMW използва два доставчика на батерии. Тъй като тук е трябвало много тънка батерия (става въпрос за 110 мм дебелина), баварците са прибегнали до втория си доставчик (не разкриха името му), а не до батерията от iX. Теглото на батерията е 700 кг, а общата маса на автомобила 2680 кг.
Предният електромотор е с мощност 258 к.с., а задният с 313 к.с. Сумарната мощност на системата е 544 к.с. и 745 Нм въртящ момент. BMW казва, че i7 xDrive60 ще предложи на клиентите пробег до 625 км. Стандартно моделът идва с 11 kW зарядно, в последствие ще се появи и 22 kW. Автомобилът поддържа зареждане с до 195 kW мощност, като на такава станция батерията се зарежда от 10 до 80% за 34 минути, а за 10 минути може да се зареди достатъчно ток за изминаване до 170 км.
Всичко за новата Серия 7 на BMW четете в специалния материал от предпремиерата на модела на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!