А втомобилният бранш вече официално има нов играч, при това с големи амбиции и ресурси. Това е Xiaomi, която официално представи първия си електромобил – SU7.
Xiaomi иска до 15-20 години да е в топ 5 на автомобилните производители и за целта има много амбициозна стратегия. SU7 ни показва първите стъпки, които залагат на лукс, мощност и високи технологии.
SU7 е директен конкурент на Porsche Taycan и Tesla, като двете марки ще бъдат в основното полезрение на Xiaomi EV и занапред. Освен това компанията планира още няколко модела, включително SUV, които ще бъдат представени по-натам.
Сега основното внимание е върху SU7. Колата използва нова платформа с кодово име Modena, която поддържа 400- и 800-волтово презареждане. Също така може да има версии с един и два електромотора.
По поръчка на Huawei: Aito M9 е с 10 екрана, чат-бот и лидар със 192 лазера
Автомобилът е с дължина 4997 мм, 1963 мм широчина и 144 0мм височина. Това го прави малко по-дълъг и висок от Taycan, като има и по-дълго междуосие – 3000 мм. Компанията казва, че коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0,195, което прави SU7 една от най-аеродинамичните коли до момента.
Xiaomi е използвала и „хиперпреси“ – големи машини, които изработват основната структура. Компанията е разчита и на метода „батерия към купето“, т.е. тя е интегрирана в структурата с 14 слоя защита и е 101 kWh. SU7 ще може да изминава 800 км с едно зареждане. Ще има и версия със 132 kWh батерия и пробег 1000 км, като Xiaomi казва, че Modena поддържа и 150 kWh батерии с 1200 км пробег. Самите батерии са на CATL и BYD.
Още за плановете на Xiaomi четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!