В очакване Илон Мъск да обяви втората част от своя Masterplan, правим една кратко ретроспекция на свършеното досега в сферата на електромобилите. Или поне на свършеното от Renault-Nissan, който е най-големият производител в света на електрически автомобили.
Най-продаваният електрически автомобил в света е Nissan Leaf, който към този момент е реализиран в тираж от 200 000 бройки. Търсенето му намалява, но японците подготвян негов заместник. Nissan има още един електрически модел - e-NV200, продаващ се в Япония и Европа, но търсенето му е много слабо.
Гамата на Renault е съставена от три електромобила - Renault Zoe, Renault Kangoo Z.E. и Renault Twizy Z.E. Производството на седана Renault Fluence Z.E. е прекратено.
Най-голям интерес има към Renault Zoe, за който има над 50 000 поръчки. След него се нарежда Renault Kangoo Z.E., а последен е Renault Twizy E.Z., на който се гледа като на екзотика.
През юни миналата година Renault-Nissan се отчете с реализацията на 250 000 електромобила, което ще рече, че за година те са успели да продадат още 90 000. Това дава основание на Алианса да заяви, че е световен лидер в сферата.
Това лидерство Renault-Nissan възнамерява да запази с лансирането на още няколко електрически модели в близко бъдеще. Перспективите пред този вид автомобили не се оспорват от никого. Остава само да видим с какви темпове ще се развие този сегмент. Защото за шест години Алиансът е реализират въпросните 340 000 бройки, толкова, колкото е планът на Илон Мъск за Model 3 на година през 2018-а. Но да видим, досега босът на Tesla предимно говори, а очакваме от него още приказки по темата.
Вижте още:
Бруно Сако и златните години на Mercedes-Benz
Алтернативата на лъжливия софтуер по "Дизелгейт" на работи
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!