С лед като Франция и Великобритания обявиха 2040 г. за крайна дата, в която хората ще могат да купуват нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели, канцлерът Ангела Меркел се съгласи, че двигателите с вътрешно горене са към края на жизнения си път.
В събота Меркел официално сложи начало на кампанията си, която ще я отведе към четвърти мандат, като отправи много остри критики към босовете на германската автомобилна индустрия.
Преди това за седмичното издание Super Illu Меркел заяви, че планираната забрана за продажба на нови автомобили с конвенционални двигатели в други европейски държави са принципно правилни, но отказа да каже дали Германия ще ги последва, а ако го направи - кога.
Ето и цитат от нейното интервю: „Все още не мога да ви посоча точна година, но подходът е правилният.”
Очевидно е, че подобен ход се обмисля, тъй като ключовата дума в горния цитат е „още”, но в германската автомобилна индустрия са заети над 800 000 човека, което си е огромно лоби. Но огромните скандали, които се вихрят във въпросната индустрия подкопаха сериозно доверието в нея. Излишно е да споменаваме „Дизелгейт”, който наскоро бе последван от друг, този път по подозрения за картелно споразумение между големите производители относно заобикаляне на тестовете за вредните емисии и др. Германският транспортен министър обаче наскоро заяви, че „няма много смисъл да се говори днес за възможността да погребем двигателя с вътрешно горене”.
Големите заблуди за електромобилите
Ще умре ли автомобилната индустрия заради електрическата кола
Ново шокиращо проучване: до 2035 г. в Европа ще се продават само електромобили
Тук обаче трябва да напомним, че двата родни града на BMW и Mercedes, съответно Мюнхен и Щутгарт ще въведат забрана за дизелови автомобили през 2025 г.
В събота Ангела Меркел даде телевизионно интервю, официално поставящо старт на кампанията й, в което заяви: „Голяма част от автомобилната индустрия загуби доверие в невероятни мащаби. Трябва да бъдат предприети мерки. Дали са се разменяли папки под масата, дали тестовете за вредните емисии са били манипулирани до точка, в която са били неразпознаваеми, това унищожава доверието.”
Напомняме, че наскоро се състоя среща между босовете на Volkswagen, Mercedes, Audi и Porsche с членове на правителството, на която бяха взети решения за справяне с подозренията за картелно споразумение между конкретните марки, но явно това въобще не удовлетворява Меркел. Фактът, че шест седмици преди изборите (вярно, тя води с изключително много) канцлерът си позволява да отправи толкова остри думи към четвъртата по сила икономика в страната й, говори за решимостта й да предприеме конкретни мерки по въпроса. Сега остава да видими конкретиката, защото не се съмнявайте, в Германия предизборните заявки не остават без последствия.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Лоурънс Соломон: Как Илон Мъск стана майстор на фалшивия бизнес
Infiniti Prototype 9 идва на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч
Нова алкална батерия има амбицията да измести литиево-йонната
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!